کد خبر ۶۶۹۶۷ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

40 پروژه عمرانی اوقاف قم تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در 40 امامزاده پروژه‌های مختلف عمرانی با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومانی تعریف کرده که بیشتر آن‌ها در حال اتمام بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان جایگاه و اهمیت سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی اظهار داشت: انجام کار خیر در جامعه اسلامی دارای آثار و برکات بسیاری بوده و مهم‌ترین مسئله در امر خیر، ماندگاری آن در جامعه و میان مردم است.

وی نقش رسول گرامی اسلام در پایه‌ریزی وقف در جامعه اسلامی را مورداشاره قرار داد و گفت: بزرگداشت هفته وقف در پایان ماه صفر قرارگرفته و اختصاص این امر فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر جامعه با مقوله وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به رشد 34 درصدی وصول مطالبات موقوفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: همچنین شاهد رشد 25 درصدی درآمد اماکن متبرکه نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

حسینی مقدم با اشاره به احیای وقف و موقوفات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این سازمان با اذن رهبری کارگزاران کارهای موردنیاز را دنبال و به امر احیای موقوفات می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای نیت‌های واقفین با حساسیت مضاعف دنبال می‌شود، افزود: آزادی 30 نفر از زندانیان از محل موقوفات، اجرای نیت‌های مرتبط با دارو و درمان و کمک به بیماران کم‌بضاعت ازجمله کارهای صورت گرفته از محل موقوفات بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: رفع مشکل کمبود آب در برخی از روستاها، توزیع 3 هزار بسته کمک‌تحصیلی در میان خانواده‌های نیازمند، اعزام 600 روحانی به نقاط مختلف استان کشور و برپایی غرفه‌های معرفت ازجمله اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف است.

حسینی مقدم برپایی موکب علی بن جعفر(ع) در شهر مقدس سامرا را مورداشاره قرار داد و گفت: خدمات‌رسانی موکب آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در عمود 1080 نیز در مراسم پرشور اربعین حسینی ستودنی بوده و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی 100 نفر از هیئت‌امنای بقاع متبرکه و خادمان اهل‌بیت(ع) در موکب علی بن جعفر(ع) گفت: در این ایام اسکان زائران اربعین در بقاع متبرکه شهر مقدس قم نیز به جدیت دنبال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی اوقاف در مورد فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای جذب 20 هزار حافظ که حداقل یک جزء قرآن کریم هستند اندیشیده شده است، همچنین 45 حافظ قرآن کریم در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان قم در حال تحصیل هستند.

حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در 40 امامزاده پروژه‌های مختلف عمرانی با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومانی تعریف کرده که بیشتر آن‌ها در حال اتمام بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com