کد خبر ۶۶۹۷۱ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵

از عرضه هزار تن کاغذ در قم تا انتقاد از بالا بودن هزینه‌های تولید

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم از عرضه هزار تن کاغذ در استان خبر داده و نسبت به بالا بودن هزینه‌های تولید در قم به شدت انتقاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه اظهار داشت: بالا رفتن قیمت محصولات لبنی به دلیل گرانی مواد اولیه و مواد بسته‌بندی بوده و گران‌فروشی چندانی در افزایش قیمت لبنیات مشاهده نمی‌شود.

هزینه تولید در استان قم بسیار زیاد است

مجید آوری فرد به مقایسه قیمت محصولات لبنی استان قم با دیگر استان‌ها پرداخت و افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید در استان قم بسیار بالاست اما قیمت شیر در این استان نسبت به استان‌هایی زیادی مانند تهران کم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضای کارخانه‌های لبنی و ایجاد رقابت خرید میان آن‌ها قیمت محصولات لبنی را افزایش داده است ابراز کرد: نهادهای نظارتی باید نظارت بهتری نسبت به افزایش قیمت مواد اولیه بسته‌بندی محصولات در قم داشته باشند چراکه هزار و 600 تومان از شیر 4 هزارتومانی برای بسته‌بندی این محصول هزینه می‌شود.

تولیدکنندگان مقصر گرانی لبنیات نیستند

 فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه، تشریح کرد: هزینه‌های جنبی تولید محصولات لبنی افزایش زیادی داشته و به همین دلیل نباید تولیدکنندگان محصولات لبنی را مقصر گرانی بدانیم، وقتی تولیدکنندگان برای تولید محصولات خود هزینه‌های زیادی متحمل شوند قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کنندگان نیز افزایش می‌یابد.

رضا سیار بیان کرد: کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به کارخانه‌های تولید محصولات لبنی مراجعه کرده و قیمت مواد اولیه محصولات آن‌ها را به‌صورت دقیق بررسی کنند تا بتوانیم تصمیم‌گیری مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: باید از کارخانه‌های استان قم حمایت شود زیرا اگر این دو کارخانه‌ لبنیاتی که در قم فعالیت می‌کنند در تولید محصولات خود با مشکل روبرو شوند باید محصولات لبنی را از استان‌های دیگر و باقیمتی بالاتر تهیه کنیم.

 رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز ادامه داد: نسبت به حلقه‌های توزیع محصولات ارائه شده در بازار بی‌تفاوت نیستیم و سعی می‌کنیم نظارت خوبی بر روند ارائه محصولات در بازار داشته باشیم.

احمدرضا سمیعی با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون سه قلم از 57 قلم کالا بیش از 20 درصد تغیر قیمت داشته است خاطرنشان کرد: خیار، جوجه گوشتی و کاغذ تحریر نسبت به هفته گذشته 10 درصد افزایش قیمت داشتند، همچنین از هفته گذشته تاکنون هیچ کالایی با کاهش قیمت مواجه نشده است.

هزار تن کاغذ به استان قم عرضه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: تأمین و تخصیص ارز موردنیاز برای کاغذ صنعت چاپ و نشر از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد پیگیری قرار گرفت و در هفته آینده بیش از هزار تن کاغذ به استان قم عرضه می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه مسئله گران شدن لوازم جانبی صنعت چاپ باید به‌خوبی موردبررسی قرار گیرد خاطرنشان کرد: قیمت کاغذ حدود 50 درصد یک کتاب است و عوامل دیگری نیز برای گرانی کتاب وجود دارد.

سالانه 10 هزار تن کاغذ در استان قم مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران نیز با بیان اینکه مصرف سالانه کاغذ استان قم 10 هزار تن و مصرف ماهیانه این استان 800 تن است تصریح کرد: بیش از هزار تن کاغذتا هفته آینده پس از ترخیص از گمرک به استان قم عرضه می‌شود.

سید محمود حسینی خاطرنشان کرد: قیمت کاغذ در بازار آزاد 230 تومان بوده و ناشران با این قیمت نمی‌توانند به تولید کتاب بپردازند زیرا در این صورت قیمت تمام‌شده کتاب افزایش زیادی پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به ضرورت همکاری بخش خصوصی با نهادهای دولتی افزود: اعداد و ارقامی که کارخانه‌های محصولات لبنی در رابطه باقیمت تمام‌شده به ما ارائه می‌دهند قابل‌اعتماد نیست.

مهرداد غضنفری: مردم از ما مسئولان برای کنترل قیمت‌ها و کارشکنی‌های مربوط به آن انتظارات جدی دارند هرچند تنها برخی از این عوامل گرانی در حوزه عملکرد مسئولان استانی بوده و بخش دیگری از آن مربوط به مسائل کلان و کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم اظهار داشت: اعضای کارگروه تنظیم بازار تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت‌ها انجام داده و عملکرد خود را تنها مختص ساعات اداری نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشکر می‌کنم که برای تأمین نیازمندی لاستیک استان قم تلاش‌های زیادی انجام داد که درنتیجه آن امروز دیگر هیچ کمبودی درزمینهٔ تأمین لاستیک استان قم نداریم.

7 هزار حلقه لاستیک در انبارهای استان قم وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نیز در این جلسه، با بیان اینکه هیچ مشکلی درزمینهٔ تأمین و توزیع لاستیک در استان قم نداریم  اظهار داشت: موجودی انبار لاستیک استان قم به 7 هزار حلقه رسیده است.

ابوالفضل جمالی عنوان کرد: 5215 حلقه لاستیک برای ماشین‌های سنگین توزیع‌شده که حدود 4 هزار حلقه از این تعداد به ناوگان برون‌شهری اختصاص‌یافته است، همچنین 1364 حلقه لاستیک نیز به ناوگان درون‌شهری اختصاص‌یافته است.

وی تشریح کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق انرژی کارت سوخت رانندگانی که در شهریورماه بیشتر از 10 هزار لیتر گازوییل مصرف کرده و هیچ بارنامه‌ای برای این مدت نداشتند به مدت یک ماه مسدود کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تصریح کرد: برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل برای جلوگیری از تنبیه رانندگان متخلف بارنامه‌های صوری صادر می‌کردند که با برخورد شدید اداره راهداری مواجه شده و مجوز این شرکت‌ها باطل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com