کد خبر ۶۶۹۷۸ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷

حال و هوای قم همزمان با ایام سوگواری 28 صفر؛ حرکت دسته عزای نیروهای مسلح

همزمان با 28 صفر و ایام سوگواری رحلت جان‌گداز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) استان قم یکپارچه غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دهه سوم ماه صفر در قم به دلیل مناسبت‌ها و ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) حال و هوایی ویژه‌ای داشته و شهر مقدس قم یکپارچه در عزا و ماتم فرورفته است.

حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و آحاد مختلف مردم قم برای برگزاری مراسم سوگواری ایام 28 صفر شاهد حضور متراکم و پرشور عزاداران است.

محورها و معابر ورودی به استان قم شاهد حضور هزاران زائر بوده و ترافیک نیمه روانی در محورهای ورودی قم در جریان است، زیرساخت‌های لازم برای عزاداری و سوگواری عزاداران به‌ویژه در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران فراهم‌شده است.

دسته‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز با برپایی مراسم عزاداری خود را به حرم مطهر و میدان آستانه رسانده‌اند، هرلحظه بر خیل عظیم زائران و عزاداران در  اطراف حرم مطهر افزوده می‌شود.

حرکت دسته عزای نیروهای مسلح قم به سمت حرم مطهر

طبق سنوات سال‌های گذشته دسته عزای پرشور نیروهای مسلح استان از لحظات نخست صبح امروز آغاز و حلاوت و گرمای ویژه‌ای را به این ایام حزن‌انگیز داده است، حافظان امنیت و جان‌برکفان عرصه جهاد و شهادت برای هشتمین سال متوالی دسته عزای باشکوه خود را برگزار می‌کنند.

در مراسم دسته عزاداری نیروهای مسلح استان قم تمام رده‌های نظامی اعم از ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر رده‌های نظامی و انتظامی حضور دارند، دسته عزاداری نیروهای مسلح استان از ساعت 8 و نیم صبح امروز از مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) آغاز و رده‌های مختلف نیروهای مسلح بانظم و شکوه کم‌نظیری خود را به حرم مطهر رسانده و مشغول عزاداری و مرثیه‌خوانی هستند.

همچنین مراسم باشکوه دسته عزای خادمان کریمه اهل‌بیت(س) از برنامه‌های ویژه شهر مقدس قم همزمان با شهادت امام رضا(ع) به‌رسم سال‌های گذشته امسال نیز با شور و حال ویژه‌ای برگزار می‌شود.

خادمان حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت خود را از ساعت 9 و 30 دقیقه روز پنج‌شنبه از مسجد مقدس امام حسن عسکری(س) آغاز و پس از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در معابر ورودی حرم مطهر به اقامه عزا در صحن‌های حرم کریمه اهل‌بیت(س) خواهند پرداخت.

علاوه بر صحن‌های مختلف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران نیز امروز مملوء از عزاداران بوده و مراسم مختلف سوگواری دهه پایانی ماه صفر از روزهای گذشته در این مکان مقدس برپاشده و ادامه دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com