کد خبر ۶۶۹۸۳ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

معرفت و اخلاق نبوی عاملی برای پیشرفت در جامعه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رفتارهای جناحی و حزبی افراد را از معرفت و اخلاق نبوی دور می کند و مانع انتقال آن به دیگران می شود، گفت: معرفت و اخلاق نبوی عاملی برای پیشرفت در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سیره و رفتار پیامبر(ص)، اظهار داشت: سیره و رفتار پیامبر خاتم(ص) رفتاری جامع، جهانی و جاودانه بود.

وی ادامه داد: رفتار و سیره پیامبر(ص) جامع بود چون پیامبر برای همه شئون ما رفتار، پیام و سیره داشته است؛ جهانی بود چون رفتار پیامبر(ص) فرامکانی بود و اختصاص به مکان خاصی نداشت و جاودان بود چون پیامبر خاتم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ، پیامبر(ص) به نوعی رفتار کرد و سیره ای باقی گذاشت که برای تمام زمان ها باشد، گفت: باید به محتوای پیام ها و سیره پیامبر(ص) بیشتر توجه و عمل شود تا معرفت نسبت به آن پیدا کنیم.

وی عنوان داشت: باید نسبت به پیام پیامبر(ص) معرفت داشته باشیم چرا که معرفت می تواند عمل بیاورد.

آیت الله علیدوست اضافه کرد: در کنار معرفت باید اخلاق را در نظر داشته باشیم چرا که کم نداریم انسان هایی که به جنس پیام پیامبر(ص) معرفت دارند اما منافع حزبی، جناحی، شخصی و روزمره نمی گذارد که به این پیام عمل و به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: این افراد در واقع بعضی از نهادها و برخی عناوین را دست می گیرند و با آن‌ها زندگی می کنند بدون اینکه مصلحت کشور ، مردم ، نظام و انقلاب را در نظر بگیرند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دو مسئله معرفت و اخلاق می تواند تعلیم کننده باشد، خاطر نشان شد: تا این دو مسئله  فراگیر و همگانی نشود ممکن است نام پیامبر(ص) را هم بسیار بشنویم و بعضی ها هم خوب شعار بدهند ولی در عمل فاصله بسیار داریم و آنچه در حال حاضر انسان احساس می شود متاسفانه فاصله بسیار است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com