کد خبر ۶۶۹۹۱ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

خیال خام دشمن برای دور کردن جوانان از مکتب پیامبر(ص) شدنی نیست

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان فکر می‌کنند با هجمه فرهنگی می‌توانند جوانان ما را از مکتب پیامبر (ص) دور کنند، اما پیاده‌روی اربعین آنها را از این توهم بیرون آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن پاکراه امروز چهارشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پروردگار متعال نعمات فراوانی به ما عطا فرمودند که زبان قاصر از شمارش نعمت‌های الهی است و در هیچ کدام از این موارد بر ما منت نگذاشته است.

مفسر قرآن و استاد حوزه علیمه قم، پیامبر(ص) را منادی توحید توصیف کرد و گفت: حضرت محمد (ص) مبعوث شد تا راه و رسم صحیح زندگی را به بشریت بیاموزد و در این راستا خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران می‌فرماید: به واسطه هدایتگری که پیامبر برای مردمان آورد و انسان‌ها را از بی‌راهه نجات داد و با مبدا و معاد آشنا کردند و تنها در این مساله بر مومنان منت گذاشته است.

وی به مقایسه عربستان در دوران قبل از پیامبر(ص) و پس از ایشان پرداخت و افزود: قبل از رسالت پیامبر(ص) مفاسد بسیاری در میان مردم رواج داشت و حتی آداب سلام کردن را بلد نبودند، اما با هدایتگری‌های پیامبر(ص) معنویت در بین آنها نهادینه شد.

حجت‌الاسلام پاکراه به بیان پنج خصوصیت شاخص پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: آن حضرت در طول رسالت سنگین خود مردم را به توحید و اخلاق حسنه دعوت و از حرکات و سکنات جاهلی دور کردند.

این وعاظ و استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تمسک به تقوای الهی از دیگر ویژگی های پیامبر اکرم(ص) بود و با مقاومت در مقابل دشمنان اسلام توانست شاگردان بسیاری را تربیت کنند.

مفسر قرآن بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) بشارت دهنده بهشت و انذار کننده مردم از عذاب آخرت بودند و آنها را به سوی خدا دعوت کردند.

وی گفت: حضرت رسول(ص) چراغ روشن هدایت بود که در فضای گناه آلود توانست غبار معصیت و گناه را بردارد و در این راه چراغ فضیلت شد.

حجت‌الاسلام پاکراه یادآور شد: امروز زن و مرد مسلمان در مقابل پیامبر و عترت طاهرینش مسئولیت داریم و باید در عمل آن حضرت را یاری و پیام پیامبر (ص) را در زندگی پیاده کنیم و در امورات معنوی از هم سبقت بگیریم.

این مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه قم، نصرت زبانی را از دیگر ویژگی های پیروان راستین پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: باید جوانان و نوجوانان را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنیم و در بین آنها به نشر معارف دینی بپردازیم تا قدر این امانت الهی را بدانند.

حجت الاسلام پاکراه خطاب به مسئولین بیان کرد: در این راه مسئولین فرهنگی نیز باید اهتمام ویژه داشته باشند و در قالب های مختلف از جمله هنری، علمی، پژوهشی و ... تلاش کنند تا مکتب پیامبر و اهل بیت ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کنند که با هجوم فرهنگی می‌توانند جوانان ما را از مسیر پیامبر اکرم(ص) دور کنند ، اما می‌بینیم که پیاده‌روی اربعین امروز به یک مساله بین المللی تبدیل شده و تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این مفسر قرآن بیان داشت: دشمن بداند که امروز جهان اسلام آماده دفاع از هرگونه مسائل دینی و مذهبی است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com