کد خبر ۶۷۰۱۳ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
خطیب جمعه قم:

مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند/ایران هیچگاه در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آید

امام‌جمعه قم گفت: مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه کنند و از اتکا به نفت پرهیز شود، باید به مشکلات جامعه توجه و خسارت‌هایی که به واسطه ارز برای مردم ایجاد شد رفع شود، نیازمند فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی هستیم و اداره کشور اسلامی نیازمند اهتمام ویژه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)،  آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: انسان باید همواره به یاد مرگ باشد و در دنیا زهد و پارسایی پیشه کند، در این دنیا پیشینیان سودی نبردند و هرگز برای کسی این دنیا جاودانه نبوده است.

 

وی افزود: عدالت اجتماعی دارای گستره وسیعی است که مقوله مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد، عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه‌هایی است که نخستین بعد آن رعایت حقوق جامعه است.

 

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی این است که مدیران جامعه در هر مقامی که هستند تلاش کنند علاوه بر اینکه ظلم و ستمی انجام ندهند شرایط را به گونه ای فراهم کنند که از مظلوم دفاع شود که در چنین جامعه ای عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) ادامه داد: به‌وسیله اجرای عدالت با ستم مقابله کنید و همان‌گونه که ظلم و ستم سبب از بین رفتن عدالت می‌شود به وسیله عدالت در برابر ظلم قدعلم کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور زائرین ایرانی در مراسم اربعین حسینی عنوان کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون که یک سال تا اربعین فرصت زمان است آسیب‌شناسی کرده و در راستای رفع مشکلات حضور زائرین اقدامات اساسی انجام دهند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علی‌رغم همه تحریم و فشارها ملت ایران روز 13 آبان حضور پرشوری در صحنه داشت، استکبار جهانی به‌دنبال جهان تک‌بعدی است و ملت‌ها باید یا در برابر آمریکا تسلیم شوند و یا به مقابله بپردازند.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: ملت ایران 40 سال است که با همه وجود در صحنه ایستاده و در برابر تحریم‌ها و زروگویی‌های آمریکا کوتاه نیامده است، آمریکا جنگ روانی علیه کشورمان راه انداخته است، تلاش می‌کند در جامعه بدبینی ایجاد کند که اصحاب رسانه و هنرمندان باید به صحنه بیایند و جنگ روانی دشمن را خنثی کنند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آید، افزود: امروز کوچک‌ترین تصمیم در کشورمان توسط مسئولان انجام می‌شود و آمریکا هیچ نقشی ندارد و این موضوع بزرگ‌ترین پیروزی برای ملت ایران است، علی‌رغم تحریم‌های دشمن به پیشرفت‌های بسیار مناسبی دست پیدا کردیم.

 

امام جمعه قم تصریح با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورمان کرد: مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه کنند و از اتکا به نفت پرهیز شود، باید به مشکلات جامعه توجه و خسارت‌هایی که به واسطه ارز برای مردم ایجاد شد رفع شود، نیازمند فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی هستیم و اداره کشور اسلامی نیازمند اهتمام ویژه است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com