کد خبر ۶۷۰۴۷ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
گزارش خبرقم از رصد فضای مجازی استان قم؛

فضای مجازی قم به سمپات‌های پهلوی آلوده است!

این کانال تلگرامی در چند مورد علاقه به رژیم طاغوتی پهلوی نشان داده و در یکی از مطالب اخیر خود که با عنوان رادیو مجازی منتشر می‌شود، در یک گزارش صوتی از ورود یک تماشاگر با پرچم شیر و خورشید به زمین بازی، در بازی رفت پرسپولیس با کاشیما در فینال جام باشگاه های آسیا، تمجید کرده است!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، در استان قم صدها رسانه در قالب‌های متفاوت اقدام به اطلاع‌رسانی درباره اخبار استانی و... دارند که با وجود شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی و خارجی، این عدد افزایش می‌یابد.


چندی است که در بین کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی است ساختار شکنی و قبح زدائی از مسائل اخلاقی و برخی موضوعات سیاسی در برخی از این رسانه‌های زرد به چشم می‌خورد.


در حالی که چندی پیش گزارشی از یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تولید کلیپ‌های سخیف و مستهجن طنز می‌کند، در خبرقم منتشر شد، این‌بار یک کانال تلگرامی سوژه رصد محوایی خبرنگار فضای مجازی پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم قرار گرفته است.


این کانال تلگرامی که ارگان مجازی هفته نامه‌ای مکتوب هم‌نام با یکی از خیابان‌های مشهور شهر قم (صفائیه) می‌باشد، در چند مورد علاقه به رژیم طاغوتی پهلوی نشان داده و در یکی از مطالب اخیر خود که با عنوان رادیو مجازی در کانال تلگرامی منتشر می‌شود، در یک گزارش صوتی از ورود یک تماشاگر با پرچم شیر و خورشید به زمین بازی، در بازی رفت پرسپولیس با کاشیما در فینال جام باشگاه های آسیا، تمجید کرده و آن را درست و خاطره انگیز دانسته است!


این کانال تلگرامی کهبه ظاهر به اردوگاه اصلاح‌طلبان نزدیک است، با ابراز تمایل به بی حجابی در دوران قبل از انقلاب، بارها مطالب را با کنایه و طعنه علیه حجاب منتشر کرده است.


در یکی دیگر از اقدامات این کانال خبری زرد که علاقه وافری به رژیم طاغوتی پهلوی دارد، عکس‌های جعلی از بی حجابی زنان در شهر قم در دوران پهلوی را به نمایش گذاشته است که حتی اعتراض مخاطبان این کانال را به دنبال داشته است.


مسئله قابل تامل این است که چگونه در سایه غفلت نهادهای نظارتی بر مطبوعات و رسانه‌ها، یک رسانه رسمی با پوشش "صفحه مجازی" در شرایط فیلترینگ تلگرام، در مرکز شهر انقلابی و مذهبی قم، اجازه اینگونه فعالیت‌ها را می‌یابد!؟


با توجه به حساست علماء و مراجع تقلید نسبت به احکام و واجبات دینی خصوصاً مقوله حجاب، انتشار اینگونه مطالب در قم با چه هدف و انگیزه‌ای می‌باشد؟


و در نهایت، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، ابراز علاقه به رژیم طاغوتی پهلوی و پرچم شیر و خورشید، با چه نیت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود و در پس انتشار اینگونه مطالب در قم که خاستگاه اصلی انقلاب است، چه طراحی نهفته است!؟

آنچه به نظر می‌رسد برای مدیریت و اثرگذاری بر افکار عمومی در قم، بخصوص جوانان، با راه اندازی کارناوال‌های رسانه‌ای مانند هفته نامه و کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و اینگونه قبح شکنی‌ها در حریم شهر مقدس قم، باید منتظر اتفاقاتی چون دیماه سال گذشته باشیم!

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com