کد خبر ۶۷۰۵۲ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۰
امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

لیست شرکت‌هایی که توانایی دور زدن تحریم را دارند چگونه به دست آمریکایی‌ها رسیده است؟!

لیست اسامی شرکت‌هایی که توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارند چگونه به دست آمریکایی‌ها رسیده است؟ این سؤالی است که اخیرا توسط برخی نمایندگان مطرح شده و از دستگاه‌های امنیتی خواسته‌اند تا برای یافتن نفوذی‌ها به صورت جدی وارد عمل شوند.
سرویس سیاسی-

اخیرا برخی نمایندگان مجلس از جمله «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس و «سیدجواد ساداتی نژاد» نماینده مردم کاشان در صفحات مجازی خود پیرامون موضوع لیست اخیر تحریم‌های آمریکا سخن گفتند.
سید جواد ساداتی نژاد در این رابطه نوشت: «مسئولینی که هشدارهای رهبر معظم انقلاب در مورد خطر  نفوذ را نادیده گرفتند باید بصورت جدی پاسخگو باشند که نام‌اشخاص و شرکت‌هایی که هیچ‌گونه سابقه همکاری با نهادهای انقلابی نداشته اما در عین حال قابلیت دور زدن  تحریم‌ها را دارند؛ چگونه و از چه طریقی به دست آمریکایی‌ها رسیده است؟»
این موضوع را امیرآبادی نیز در صفحه شخصی خود نوشته بود. در تماسی تلفنی این نماینده مجلس پیرامون این موضوع به کیهان گفت: «موضوع نفوذ بحث جدی است که متاسفانه گاهی از جانب برخی سهل‌انگارانه با آن برخورد می‌شود و وقتی سهل‌انگارانه با آن برخورد شود این نفوذ دامنه و گستره بیشتری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.»
وی در ادامه افزود: «یکی از نمونه‌های اخیر برای نفوذ، کاوه مدنی بود که از کشور‌گریخت. تاکید ما در مجلس بر موضوع دوتابعیتی‌ها نیز برای جلوگیری از موضوع نفوذ است. اخیرا هم بنده نسبت به موضوع حضور سفرای چند کشور اروپایی در مناطق محروم قم هشدار دادم.»
امیرآبادی در توضیح ماجرای قم گفت: «شنیدیم که سفرا و نمایندگان چهار کشور اروپایی دریکی از روستاهای محروم قم حضور یافته و یک مرکز فرهنگی را افتتاح کردند و قول کمک به یک مدرسه را نیز داده‌اند. این‌ها چقدر دلسوز ملت ایرانند؟! واقعا کشورهای اروپایی دلسوز مردمان مناطق محروم ایران شده‌اند؟ اینها که چندین سال است که ملت ایران را با بهانه‌ای واهی حتی مورد تحریم دارو قرار دادند یا در زمان دفاع مقدس به صدام تجهیزات نظامی و هواپیما می‌دادند تا شهرهای ایران را بمباران کند یا به او سلاح شیمیایی دادند نمی‌توانند از سر دلسوزی به چنین اقداماتی دست بزنند بلکه موضوعی جدی به نام نفوذ مطرح است.»
اما موضوعی که اخیرا توسط امیرآبادی و برخی دیگر از نمایندگان مطرح شده این است که لیست اسامی این شرکت‌ها چگونه به دست آمریکایی‌ها رسیده است. وی در این رابطه گفت: «آنچه در این باره من در صفحه شخصی خود نوشتم نیز به این شرح بود که لیست اسامی جدید تحریمی آمریکا منتشر شد. تقریبا همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریمهای قبلی در آن دیده می‌شود. سؤال این است این اطلاعات از کجا به دست دشمن
رسیده است؟»
این عضو هیئت‌رئیسه در پایان تاکید کرد: «قطعا این اطلاعات از طریق مهره‌های نفوذی دشمن به دست آنها رسیده است و لذا سازمان‌های امنیتی باید در این مورد ورود جدی داشته باشند و آن را بررسی نمایند. چرا که هر تدبیری که در مجلس و دولت و قوه مقننه در جهت مقابله با اقدامات دشمن اندیشیده شود با وجود این مهره‌های نفوذی به اطلاع دشمنان می‌رسد و عملا اقدام پدافندی ما را خنثی می‌کنند.»

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com