کد خبر ۶۷۰۶۷ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر:

منوریل به ایستگاه آخر نرسیده؛ توپ در زمین دولت است نه شهرداری قم!

مونوریل قم یک پروژه ملی است و همان گونه که دولت تعهد داده است، باید این پروژه را تعیین تکلیف کند و به سرانجام برساند. بنابراین برخی تعابیر و اظهارنظرهای تند که القا می‌کند مونوریل به ایستگاه آخر رسیده و تمام شده تلقی می‌شود، متأسفانه تعابیر دقیقی نیست؛ چراکه هنوز جمع بندی نهایی در مورد آن انجام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، چند روز پیش، شورای شهر قم در مصوبه ای اعلام کرد که زین پس، اعتبار بودجه‌ای دیگری به دلیل عدم توجیه اقتصادی و عدم توانایی در جذب مسافر، به مونوریل اختصاص پیدا نمی‌کند؛ خبری که در ظاهر به منزله رسیدن مونوریل به ایستگاه آخر خود است.


اما روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل این شورا بر این باور است که منوریل پروژه ملی است که دولت باید تعیین تکلیف کند؛ وی در این‌باره اظهار داشت:  اخیرا بحث مونوریل از این جهت در شورای اسلامی مطرح شد  که قرار بود بر اساس یک الحاقیه، قرارداد جدیدی برای این پروژه بسته شود؛ اما شورای شهر با صراحت اعلام کرد که با هرگونه هزینه کرد شهرداری قم در این زمینه مخالف است؛ چراکه مونوریل قم یک پروژه ملی است و همان گونه که دولت تعهد داده است؛ باید این پروژه را تعیین تکلیف کند و به سرانجام برساند.


وی ادامه داد: بنابراین برخی تعابیر و اظهارنظرهای تند که القا می کند مونوریل به ایستگاه آخر رسیده و تمام شده تلقی می شود؛ متأسفانه تعابیر دقیقی نیست؛ چراکه هنوز جمع بندی نهایی در مورد آن انجام نشده است.


نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی قم در گفتگو با قم فردا افزود: البته اینکه شورای اسلامی شهر چنین مطرح می کند که زین پس، هزینه ای در این زمینه انجام نمی دهد؛ اصولا به معنی این است که ما عملا توانایی این کار را نداریم؛ یعنی درآمدهای شهرداری را صرفا برای اداره شهر و همچنین برخی پروژه های عمرانی ضروری و اولویت دار به کار خواهیم برد.


وی ادامه داد: تصمیم شورای شهر مبنی بر هزینه نکردن در این پروژه به این معناست که ما اصولا توانایی هزینه کرد را در این زمینه نداریم و حتی در مورد مترو هم از اوراق مشارکت استفاده کردیم.


امراللهی همچنین گفت: ما موظفیم مجموعه عوارضی را که مردم می پردازند؛ به بهترین نحو و با اختصاص آن به پروژه های اولویت دار، در شهر هزینه کنیم و این قول را به مردم می دهیم که بودجه های شهر حتی المقدور با انجام کار کارشناسی در پروژه های اولویت دار هزینه شود.


حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم نهایی و جمع بندی شورای اسلامی شهر قم درباره پروژه ای که به وضعیت تأمل برانگیز کنونی رسیده است؛ چه خواهد بود.


در این باره تردیدی نیست که این مسئله باید هر چه سریعتر به جمع بندی نهایی برسد؛ چراکه عدم تصمیم گیری نهایی درباره آن و باقی مانده پروژه به صورت فعلی به این امر منجر خواهد شد که مردم قم و البته مسافران و زائران حضرت کریمه اهل بیت (ع)، هر شب و روز از خود بپرسند که این طرح به کجا رسید و چرا مسئولان و دست اندرکاران، تدبیری برای رهایی از این وضعیت فعلی قفل شده ندارند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com