کد خبر ۶۷۰۷۸ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳

هیئت‌های مذهبی قم لشکر نرم انقلاب اسلامی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت‌های مذهبی در زیر سایه جمهوری اسلامی ایران و با پیروی از ولایت‌فقیه لشکر نرم انقلاب اسلامی بوده و در برابر استکبار جهانی خواهند ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آئین شکرگزاری اقامه عزا در ماه‌های محرم و صفر که امشب در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: افراد، بخش‌ها و ارگان‌های زیادی هستند که یاری‌دهنده هیئت‌های مذهبی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری دارند.

وی با تأکید بر نقش مهم مراسمات عزاداری در گسترش معنویت جامعه افزود: سخنران‌ها، مداحان و شاعران آئینی نقش مهمی در عزاداری، مرثیه و مداحی برای امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: نیروهای مدیریتی، انتظامی و امنیتی تلاش‌های زیادی کردند که مراسمات مذهبی در دو ماه محرم و صفر بدون هیچ مشکلی برگزار شود، البته تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نقش محوری در مدیریت هیئت‌های مذهبی و مراسمات عزاداری اهل‌بیت‌(ع) دارد.

اسکندری با اشاره به کارکردهای مثبت هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی در زیر سایه جمهوری اسلامی ایران و با پیروی از ولایت‌فقیه لشکر نرم انقلاب اسلامی هستند و در برابر استکبار جهانی خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن در هجمه فرهنگی و جنگ فرهنگی با کشور اسلامی ایران شکست‌ خورده است و هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در شکست دادن استکبار جهانی در این جنگ فرهنگی داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: استکبار جهانی ممکن است برای جمهوری اسلامی مشکلاتی ایجاد کند اما هرگز پیروز نخواهد شد و پیروزی نهایی برای جبهه حق و انقلاب اسلامی است و ما باید تا شکست دادن نهایی استکبار جهانی مقاومت کرده و در پیروی از انقلاب اسلامی استوار باشیم.

هیئت‌های مذهبی پرقدرت‌ترین نهاد مردمی کشور هستند

حجت‌الاسلام صفر فلاحی در این آئین با تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار داشت: خادمان اهل‌بیت(ع) در دو ماه محرم و صفر زحمت کشیدند و خدمت‌رسانی بسیار خوبی به عزاداران ائمه اطهار(ع) داشتند که امیدواریم موردقبول خداوند متعال قرار گیرد.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: خداوند متعال را شاکریم که در زیر سایه کرامت اهل‌بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی ایران توانستیم قطره‌ای از دریای پرعظمت و باشکوه عزاداران و زائران امام حسین(ع) باشیم.

وی ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی به‌عنوان پرقدرت‌ترین نهاد مردمی زیر سایه لطف اهل‌بیت(ع) در سراسر کشور شکل‌گرفته و منظره شکوه اسلامی را در کشور  به نمایش می‌گذارند.

فلاحی با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در معادلات سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: سرچشمه حماسه‌های عاشورای سال 42 و 9 دی به هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی بازمی‌گردد، بنابراین باید سرمایه عظیم و ارزشمند هیئت‌های مذهبی را گرامی بداریم.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح برنامه‌های مذهبی در ایام ماه ربیع‌الاول پرداخت و ادامه داد: سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در قم باید به‌صورت باشکوه برگزار شود و همچنین باید ساماندهی خوبی برای نهم ربیع داشته باشیم.

وی ادامه داد: بزرگداشت سالروز حضور حضرت معصومه(س) به شهر قم از برنامه‌های فرهنگی در ماه ربیع‌الاول بوده که باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود چرا که حضور این بانوی گرامی نعمت بسیار بزرگی برای قم و بلکه تمام کشور ایران است، بنابراین هیئت‌های مذهبی و رسانه‌ها باید تمام تلاش خود را در گرامیداشت این ایام داشته باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com