کد خبر ۶۷۰۸۶ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲

طرح تربیت مبلغ حوزوی برای مبارزه با مواد مخدر

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طرح تربیت مبلغ در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه باشد گفت: می‌توان دوره‌های پودمانی ایجاد کرد و مبلغان می‌توانند با اطلاعات کامل دینی اطلاعات ویژه در این عرصه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: مبارزه با اعتیاد موضوعی است که باید به شکل حکومتی و مردمی دنبال شود چون این آسیب بدون حضور مردم و مشارکت عموم جامعه قابل حل نیست.

وی افزود: در شهر قم از همه روستاها و شهرها و 130 کشور دنیا تحصیل می‌کنند و به همین دلیل باید به این شهر و مسائل آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شهر مقدس قم دارای 200 هزار مهاجر و 100 هزار اتباع خارجی است و به همین جهت باید به این شهر توجه خاص و ویژه ای شود، قم را باید به عنوان یک نمونه به جهت تاثیرگذاری در ایران و جهان دید و به آن توجه کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است که عامل و برآمده بسیاری از آسیب‌های دیگر است، تصریح کرد: اعتیاد در عرصه اقتصاد تاثیرات منفی می‌گذارد و هم در مسائل مرتبط به خانواده تاثیرات گسترده‌ای را می‌گذارد.

امام جمعه قم افزود: زمانی که از وجود نزدیک به سه میلیون معتاد سخن گفته می‌شود یعنی با مخاطرات جدی در این عرصه روبه‌رو هستیم و خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌های خوبی در این عرصه داشته است.

اعرافی با بیان اینکه طرح تربیت مبلغ در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه باشد گفت: باید دوره‌های پودمانی ایجاد کرد و مبلغان می‌توانند با اطلاعات کامل دینی اطلاعات ویژه در این عرصه داشته باشند، بحث اعزام‌های تبلیغی و مشاوره‌های مرتبط به کاهش خطرات و آسیب‌های اعتیاد از جمله فعالیت‌هایی است که در این زمینه می‌توان فعالیت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید ضمن مبارزه به وضع موجود تلاش کنیم که از به دام افتادن‌ها جلوگیری کنیم و نسل جوان را نجات دهیم زیرا آن‌ها در معرض این آسیب هستند واز سوی دیگر موتور مولد جامعه هستند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com