کد خبر ۶۷۰۸۷ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲

مجمع‌عالی‌حکمت‌اسلامی آثار بزرگان‌حوزه را احیا می‌کند

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به تشکیل 12 گروه علمی تخصصی در این مجمع گفت: احیای آثار بزرگان حوزه از اهداف و سیاست‌های مهم و اساسی مجمع عالی حکمت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد معلمی ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی چهارمین ویژه‌برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی که در سالن جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مجمع عالی حکمت با حضور بیش از 50 نفر از اساتید برجسته علوم عقلی و عرفانی حوزه‌های علمیه و با نظر موافق مقام معظم رهبری از سال 82 تشکیل‌شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل این مجمع استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دینی، اساتید علوم نقلی و عقلی، فلسفه و عرفان و دیگر ساحت‌های مختلف علمی در قم است، اجتماع اساتید از مراکز و گرایش‌های مختلف سیاسی از اهداف مهم مجمع عالی حکمت اسلامی است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: مجمع عالی حکمت این امکان را برای اساتید مختلف به وجود آورده که سخن و ادعای اساتید فن در حوزه‌های مختلف علمی صرفاً در بین شاگردان خلاصه نشده و در بین جمع زیادی از اساتید و علمای برجسته علمی موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.

معلمی با اشاره به تشکیل گروه‌های علمی مختلف در مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: در مجمع عالی حکمت 12 گروه علمی مختلف تشکیل‌شده و مباحث دقیق علمی و نقد آثار و سخنان اساتید و بزرگان حوزه در آن صورت می‌گیرد، احیای آثار بزرگان حوزه از اهداف و سیاست‌های مهم و اساسی مجمع عالی حکمت است.

وی ادامه داد: پشتیبانی از اساتید حوزه علوم عقلی حوزه‌های علمیه یکی از سیاست‌های مجمع عالی حکمت بوده و در این زمینه نیز ساماندهی‌های لازم از اساتید علوم عقلی صورت گرفته است، در حال حاضر مجمع عالی حکمت مهم‌ترین مرجع تشخیص و احراز صلاحیت و اثبات اساتید برجسته عقلی در سطح حوزه علمیه است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات مؤثر مرکز عالی حکمت اسلامی بیان کرد: تأسیس کتابخانه علوم عقلی یکی از توفیقات موفق مجمع عالی حکمت در سال‌های گذشته بوده است، مجمع عالی حکمت قصد ندارد در عرض مؤسسات موجود اقدام خاصی انجام دهد اما درصورتی‌که به یکی از شاخه‌های علمی توجه کمتری شده باشد این مجمع برای بالندگی بیشتر آن شاخه علمی اقدام می‌کند.

معلمی ورود و جدیت در مباحث عقلی و فلسفی را از مهم‌ترین حوزه‌های کاری مجمع عالی حکمت اسلامی دانست و ابراز کرد: آشنایی با فلسفه‌های عقلی و فلسفه‌های مضاف یکی از سیاست‌ها و توفیقات مجمع عالی حکمت در سال‌های اخیر بوده است، مشاوره به‌عنوان استاد راهنما برای ارائه پایان‌نامه‌های علمی از فعالیت‌های مهم مجمع عالی حکمت است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی تأکید کرد: در سال جاری یازدهمین دوره کلاس‌های بلندمدت با 65 عنوان درسی برگزارشده که ازنظر جغرافیایی نیز بخش قابل‌توجهی از مدارس علمیه را شامل می‌شود، پخش آنلاین دروس علمی و نشست‌های تخصصی برای استفاده بهتر به‌ویژه برای طلاب ساکن خارج از کشور از سال‌های گذشته فعال‌شده و نتیجه‌های مثبت زیادی نیز به بار آورده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com