کد خبر ۶۷۱۱۲ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰

دستگاه‌های اجرایی قم آغازکننده اصولی و منطقی امربه‌معروف و نهی از منکر باشند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه انجام صحیح فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش‌های تخصصی است، گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی استان با تکریم مراجعه‌کنندگان باید آغازکننده اصولی این فریضه بزرگ الهی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در نشست شورای معاونان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون وظایفی برای این ستاد مشخص کرده که در این راستا شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان و شهرک پردیسان تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه 10 منطقه مختلف در استان قم برای راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی‌شده است، افزود: با مسئولان این مناطق جلساتی برگزارشده و در این راستا شوراهایی در بخش‌های قنوات و سلفچگان نیز به‌زودی تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: از کارهای موفق ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تقویت هسته‌های این فریضه مهم الهی در میدان آستانه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بوده که نتایج مثبت زیادی به بار آورده است.

آشتیانی با اشاره به فعالیت‌های شورای تخصصی اصناف قم درزمینهٔ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: جلسات شورای تخصصی اصناف استان به‌صورت ماهانه و مستمر برای احیای این فریضه بزرگ الهی برگزارشده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مشترک و مختلف با همکاری و مشارکت پلیس امنیت اخلاقی در سطح اماکن و اصناف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مهم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در ماه‌های پیش رو است، فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مراکز مهم گردشگری، تجاری و در بین بانک‌های استان باقدرت مناسبی در حال اجرا است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ظرفیت‌ها و بسترهای آماده حوزه‌های علمیه برای احیای این فریضه الهی را مورد توجه قرار داد و  خاطرنشان کرد: برای ترویج و احیای فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت‌های مهم حوزه‌های علمیه به‌درستی استفاده شود.

آشتیانی بیان کرد: حقیقت این بوده که فراگیری اصولی امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است، برپایی غرفه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در قرارگاه مردمی اربعین قم و استقبال قابل‌توجه زائران از آن از نکات برجسته انجام منطقی و اصولی این فریضه اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: برای این‌که این فریضه الهی به‌درستی در سطح جامعه تبیین شود باید کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف مقدماتی و تخصصی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شود، از ظرفیت رسانه باید برای فرهنگ‌سازی بیشتر این فریضه الهی استفاده شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر آغاز عملی فریضه بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح ادارات استان ابراز کرد: در ادارات استان باید تکریم ارباب‌رجوع به نحو احسن اجرایی شود، اگر مراجعه‌کنندگان به ادارات استان با برخوردهای تکریم منشانه مواجهه شوند علاقه و اعتمادشان به کشور و نظام بیشتر می‌شود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم امربه‌معروف و نهی از منکر مسئله حجاب است، باید وضعیت حجاب شهروندان قمی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به وضع حاضر پیدا کند، باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق پیدا کند که انجام امربه‌معروف و نهی از منکر به یک وظیفه و گفتمان همگانی تبدیل شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com