کد خبر ۶۷۱۲۴ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸

هیچ کمکی از دولت به حمل‌ونقل عمومی در قم نشده است

سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در جوابیه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از انتقادی خبرگزاری تسنیم درباره فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در چند سال گذشته از طرف وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها هیچ‌گونه کمکی به اتوبوسرانی‌های کشور جهت نوسازی ناوگان نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پیرو گزارش انتقادی و پای حرف مردم این خبرگزاری در استان قم از فرسودگی و کاهش خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در جوابیه‌ای این مشکل را ناشی از عدم کمک دولتی در این زمینه دانسته است.

پای حرف مردم|روایت شهروندان از فرسودگی و کاهش خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم

بازگشت به انتقاد خبرگزاری تسنیم از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم ، جوابیه به شرح ذیل به حضورتان ایفاد می‌شود.

با توجه به اینکه عمر ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به بیش از 9 سال رسیده و در چند سال گذشته از طرف وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها هیچ‌گونه کمکی به اتوبوسرانی‌های کشور جهت نوسازی ناوگان نشده است شهرداری قم از منابع داخلی خود در مرحله اول اقدام به خرید 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو 4 و در مرحله دوم خرید 23 دستگاه اتوبوس  از شرکت زرین خودرو کرده و در مرحله بعد نیز در حال پیگیری بازسازی و اورهال نمودن 120 دستگاه اتوبوس دیگر است.

با توجه به دودزا بودن اتوبوس‌های ایویکو که عمر آن‌ها کمتر از 7 سال بود 13 دستگاه از آن‌ها با اتوبوس‌های بنز بازسازی‌شده تعویض شده و در خطوط سازمان فعال است.

در مورد سیستم سرمایشی ناوگان به استحضار می‌رساند ناوگان فعال این سازمان تنها ناوگانی در سطح  کشور است که حتی یک دستگاه اتوبوس بدون کولر نداشته و در طول فصول گرم سال تقریباً همه ناوگان از این سیستم استفاده می‌کنند.

در مورد سیستم  گرمایشی نیز به کلیه شرکت‌های بهره بردار در مورد بررسی و سرویس  بخاری اتوبوس‌ها اعلام‌شده و بازرسین سازمان نیز  ناوگان را بازرسی می‌کنند.

توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه نیز از طریق تابلوهای هوشمند و سیستم واحد AVLدر حال  بررسی و پیگیری بوده و به محض اتمام پروژه این سیستم آنلاین می‌شود.

شهروندان گرامی می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق شماره تماس 36642800 واحد روابط عمومی سازمان یا سامانه 137 شهرداری  اعلام کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com