کد خبر ۶۷۱۲۷ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲
گزارشی از وضعیت جوی قم تاپایان هفته جاری +تصاویر

آب گرفتگی در پی بارش امروز؛ احتمال سیل در پنجشنبه

به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در روزهای آینده، ضروری است که دستگاه‌های مسئول علاوه بر اتخاذ تصمیمات مناسب برای مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی، اطلاع رسانی سریع به شهروندان را در اولویت‌های خود باید لحاظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به دنبال پیش‌بینی‌ هواشناسی استان مبنی بر بارش باران، عصر امروز مردم قم در حالی که هوایی بارانی و متبوع را تجربه می‌کردند، پس از شدت گرفتن بارش باران با آب گرفتگی معابر شهری در نقاط مختلف شهر روبرو شدند.

 
بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان، وضعیت جوی هوای قم در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، نیمه ابری و ابری پیش بینی شده که انتظار بیشترین حجم بارش ها در روز پنجشنبه می‌باشد.


بر پایه آنچه کارشناسان هواشناسی می‌گویند، بارش های پاییزی بیشتر به صورت نقطه ای و لکه ای بوده و به همین دلیل پیش بینی دقیق محل بارش باران امکان پذیر نیست.


از این رو بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان قم، اختلاف بارندگی ثبت شده توسط دستگاه های سنجش هواشناسی قم در محدوده 10 کیلومتری بیش از 10 میلی متر بوده است که این اختلاف به دلیل وقوع بارش های نقطه ای است.


اما بارش خفیف صبح امروز و به دنبال آن بارش شدید بعداز ظهر و عصر امروز دوباره مردم قم را تا حدودی غافلگیر کرد.


با توجه به هشدارهای همیشگی هواشناسی مبنی بر امکان آب گرفتگی معابر، پس از بارش پائیزی امروز نیز شاهد آب گرفتگی در اکثر معابر شهر قم بودیم به طوری که آب گرفتگی در برخی موارد باعث اختلال در رفت و آمد شد.


آب گرفتگی امروز علاوه ایجاد مشکل برای خودروها، برای دانش آموزان نیز مشکلاتی را به وجود آورد. گزارش های خبرنگار ما حکایت از آبگرفتگی در برخی مدارس سطح شهر قم دارد.

 

احتمال بروز سیل در قم


یک کارشناس هواشناسی با تاکید بر این که نوسانات دمایی تا روز پنجشنبه در سطح استان تغییر چندانی نخواهد داشت، می‌گوید: بیشینه دما در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه به ترتیب 14، 16 و 14 درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در این روزها نیز 10، 10 و 12 درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.


وی بروز مه گرفتگی اوایل صبح در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ویژه در مناطق مرتفع جنوب و غرب استان را از دیگر پدیده های قابل ذکر برشمرد و افزود: در روز پنجشنبه احتمال بارش تگرک و رعد و برق پیش بینی می شود که به هم استانی های عزیز توصیه می شود از رفتن به نقاط مرتفع اجتناب کنند.


کارشناس هواشناسی قم با بیان این که احتمال ثبت بیش از 10 میلیمتر بارندگی در روز پنجشنبه وجود دارد افزود: هواشناسی قم اطلاعیه ای به منظور آمادگی دستگاه های مختلف در صورت بروز سیل احتمالی در مناطق اطراف رودخانه ها صادر کرده است.


وی ادامه داد: وضعیت جوی و میزبان بارش باران در منطاق مختلف استان به ویژه مناطق بالادست رودخانه قمرود به صورت شبانه روزی رصد و در صورت لزوم هشدارهای لازم در این زمینه صادر می شود.

 

با توجه به سابقه بروز سیل و خسارت های ناشی از آن در بستر و حاشیه رودخانه در قم، بدیهی است که دستگاه‌های مسئول علاوه بر اتخاذ تصمیمات مناسب برای مواجهه هرگونه حادثه احتمالی، اطلاع رسانی سریع به شهروندان را در اولویت های خود باید لحاظ کنند.

 

مهدی جعفری با دوربین خود به سطح شهر رفته و گوشه ای از مشکلات مردم به دنبال آب گرفتگی امروز عصر را ثبت کرده است.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com