کد خبر ۶۷۱۳۱ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸

نشست گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در قم برگزار می‌شود

نماینده آستان قدس رضوی در قم گفت: پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با موضوع خدامحوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای عصر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری که در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از کنگره جهانی امام رضا (ع) اظهار داشت: این کنگره امام رضا(ع) در دهه 60 توسط آستان قدس رضوی شروع به فعالیت کرده که پس از برگزاری چهار دوره این کنگره دیگر برگزار نشده است.

وی با اشاره به همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان افزود: این همایش در بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که پیش نشست آن فردا در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با موضوع خدامحوری به انجام می‌رسد.

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم گفت: بسیاری از نهادها در برگزاری این نشست همکاری داشته‌اند و سعی در این است که از علوم عالم آل محمد(ص) با حداکثر توان بهره برد.

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش گفت‌وگوی ادیان نیز ابراز کرد: در این کنگره آثار مهمی در باب ادیان ارائه‌شده بود و با آغاز مسئولیت تولیت جدید آستان قدس رضوی احیای این کنگره بزرگ و ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

سید محمد امیر طباطبایی توجه به نیازهای روز را در این همایش‌های گفت‌وگوی ادیان ضروری دانست و گفت: مناظره با ادیان مختلف سیره امام رضا(ع) بوده و با تأسی به این سیره سعی در این است که در این مسیر گام برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان معرفی مشهد مقدس به‌عنوان قطب علمی کشور بوده و هدف دیگر این همایش کاستن از افراط‌گرایی دینی در منطقه است و سعی دارد تا از بدنام شدن مسلمانان بکاهد.

طباطبایی کشورهای رقیب را در برگزاری این همایش‌ها پویاتر از ایران دانست و تصریح کرد: کشور قطر و ترکیه در این زمینه از پیشگامان بوده‌اند و علاوه بر آن عربستان سعودی در پایتخت‌های کشورهای اروپایی دست به تأسیس مراکز گفت‌وگوی ادیان زده است.

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش گفت‌وگوی ادیان توجه به جنبه‌های کار نشده در کشورهای رقیب را ضروری دانست و ابراز کرد: جمهوری اسلامی در این 40 سال باوجود سختی‌های موجود، دستاوردهای بزرگی درباره زندگی مردم ادیان مختلف در کنار هم دارد که باید این دستاوردها به جهانیان ارائه شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com