کد خبر ۶۷۱۶۳ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
احمد توکلی در قم:

جُرم کسانی که به مفسدان اقتصادی سکه و ارز دادند، از خود آنان کمتر نیست

احمد توکلی صبح امروز در قم تصریح کرد: کسانی که به مفسدان سکه و ارز دادند، جرمشان سبک تر از خود این مفسدان شمرده شده است، در حالی که جرم آن ‌ها از این مفسدان کمتر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از قم فردا، احمد توکلی که پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان ‌ها در سالن همایش‌ های پژوهشکده علامه طباطبایی قم سخن می گفت اضافه کرد: به نظر می رسد که در غرب، با فساد اقتصادی شفاف تر و صریح تر برخورد می ‌شود؛ در حالی که ما در مسئله حقوق های نجومی و با وجود پیگیری‌های زیاد دیده بان شفافیت و عدالت، نتیجه کاملی نگرفتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: باید وضعیت شفافیت و عدالت در تمام کشور و در همه استان ها و شهرها بررسی و پیگیری شود تا صحبت ها و گفتگوها به نتیجه برسد و نوعی از مطالبه گری مردمی برای مبارزه جدی تر با فساد اقتصادی به وجود بیاید.

این استاد دانشگاه و فعال رسانه ای با بیان اینکه متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در بین سیاستمداران تعطیل شده است تأکید کرد: البته  مردم هم امر به معروف و نهی از منکر را در برابر مدیران حکومتی فراموش کرده اند و دستگاه قضایی هم به وظیفه خودش در این باره عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که نزدیکان برخی از مدیران کشور به فساد اقتصادی متهم شدند؛ اما اطلاعات و آمار در خصوص آن ‌ها رسانه ای نشده است، این در حالی است که باید اصل شفافیت به تمام این حوزه‌ ها تسری پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت افزود: روحیه اشرافی گری و رفاه طلبی به صورت تدریجی در مدیران به وجود می آید و زمانی که با آن ‌ها برخورد نشود، این روحیه دامان بسیاری از مدیران را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امروز باید به دنبال تقویت سرمایه ‌های اجتماعی در جامعه باشیم که بسیار مهم و حیاتی است و البته مبارزه با فساد، حفظ محیط زیست، تقویت بنیان خانواده و سلامت محیط کار را نیز به صورت جدی پیگیری کنیم.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com