کد خبر ۶۷۱۶۷ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸

برگزاری پیش نشست همایش بین المللی امام رضا(ع) درقم

پیش نشست همایش بین المللی امام رضا وگفتگوی ادیان با محوریت آموزه های رضوی صبح امروز در سالن امام موسی صدر در دانشگاه ادیان ومذاهب برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛در این پیش نشست که با حضور علمای اسلام و علمای ادیان توحیدی وجمعی از اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه برگزار شد به نقش امام رضا(ع) در شکل گیری گفتگوی بین ادیان تاکید شد.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی با اشاره به اینکه همایش بین المللی امام رضا(ع) دهم ویازدهم بهمن ماه امسال در آستان مقدس رضوی برگزار می شودگفت: همایش بین المللی امام رضا(ع) دارای پیش نشست های داخلی وخارجی در استان های اصفهان قم و یزد و کشور های مسکو مالزی لبنان وعراق است که پیش نشست داخلی اصلی آن با همکاری دانشگاه ادیان ومذاهب امروز در قم برگزار شد.

آبایی عضو انجمن کلیمیان با بیان اینکه برگزاری این همایش ها به نزدیکی هر چه بیشتر بین ادیان وعلمای ادیان توحیدی می انجامد گفت: 2 مقاله از اساتید ادیان توحیدی به این همایش فرستاده شده وامید است که برگزاری این همایش ها به همدلی وتعامل بین علمای اسلام و اقلیت های مذهبی بیانجامد.

دکتر مفتاح در ادامه این نشست با اشاره به این موضوع که دانشگاه ادیان تنها دانشگاهی است که به صورت تخصصی در حوزه ادیان ومذاهب مشغول است گفت :همایش امام رضا(ع) با همکاری دانشگاه ادیان و آستان مقدس رضوی برگزار می شود که وظیفه ی برگزاری پیش نشست این همایش در استان قم به عهده ی این دانشگاه بود .

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com