کد خبر ۶۷۱۷۰ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۱

آسیب های اجتماعی محور تبلیغات محیطی در قم باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به کمبود تبلیغات محیطی پیرامون آسییب های اجتماعی گفت: باوجوداینکه حدود 600 تابلو و بیلبورد در سطح شهر وجود دارد این اشکال به ما مسئولان وارد است که چرا هیچ پیام فرهنگی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید موسی حسینی کاشانی در صد و هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که شامگاه امروز در سالن جلسات ساختمان اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان قم تشکیل کارگروه تبلیغات محیطی استان قم تصویب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 600 تابلو و بیلبورد در شهر قم وجود دارد افزود: از این تعداد حدود 400 بیلبورد متعلق به شهرداری و 200 بیلبورد و تابلو نیز در اختیار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی خاطرنشان گفت: البته همه تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر زیرمجموعه سازمان زیباسازی شهری است اما شهرداری قم این تابلوها را میان بخش‌های مختلف شهرداری تقسیم کرده است.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی ملاحظات فرهنگی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: البته برخی از این تابلوها و بیلبوردها به بخش خصوصی واگذارشده و برای استفاده فرهنگی از این تابلوها باید تدبیرات لازم صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به توضیح محتوای فرهنگی موردنظر شورای فرهنگ عمومی در بیلبوردهای تبلیغاتی پرداخت و ابراز کرد: حجاب و عفاف و همچنین آسیب‌های اجتماعی از مسائلی است که باید در تبلیغات فرهنگی محیطی قم موردتوجه قرار گیرد. 

وی عنوان کرد: باوجوداینکه حدود 600 تابلو و بیلبورد در سطح شهر وجود دارد این اشکال به ما مسئولان وارد است که چرا هیچ پیام فرهنگی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود، البته مراد از پیام فرهنگی امری غیر از اطلاع‌رسانی مراسمات فرهنگی است.

حسینی کاشانی تاکید کرد: بر اساس قانون تمام تبلیغات سطح شهر باید توسط کانون‌های تبلیغات تأیید و انجام شود که مجوز این کانون‌ها نیز از جانب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و اگر این مسیر برای انجام تبلیغات شهری طی شود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی مسئله تبلیغات شهری خواهد بود، اما مشکل ما این است که بسیاری از تبلیغات سطح شهر این مسیر را طی نمی‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com