کد خبر ۶۷۲۴۷ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
در معارفه رییس جدید جامعه المصطفی تاکید شد؛

تاکید بر مشی انقلابی و جایگاه علمی جامعه المصطفی

مراسم تکریم و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مقتدایی و مدیران استانی این نهاد حوزوی پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‎نا)، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی امام‌جمعه قم و مسئولان ارشد استانی جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.


پس از انتصاب آیت‌الله اعرافی به مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حضور وی در سمت امام جمعه قم، گمانه‌زنی های بسیاری در خصوص گزینه‌های احتمالی جانشینی اعرافی مطرح بود. تا اینکه در اوایل هفته گذشته خبر جایگزینی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی که یکی از مدیران موفق، خوش فکر و انقلابی حوزه است، منتشر شد.

علی عباسی که پیش از این معاون آموزش جامعه المصطفی بوده، معاون اسبق آموزش مرکز مدیریت حوزه‌ه علمیه قم نیز بوده است. وی هم اکنون به عنوان جانشین اعرافی، امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، به ریاست این نهاد مهم و بین المللی حوزه منصوب شده است.

 

ماموریت جامعه المصطفی نشر اسلام در جهان است

آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی ماموریت جامعه المصطفی را نشر اسلام در جهان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان غربی از آن‌ها خواستند که اسلام را از منابع اصلی بشناسند.

وی ادامه داد: غربی‌ها داعش را نماد اسلام معرفی می‌کنند، در حالی که داعش مولود سیاست‌های غرب در جهان اسلام است. پشتیبان این سیاست‌ها دلارهای نفتی عربستان است و اکنون شاهد غصب خانه کعبه هستیم و جنایت‌های عربستان در یمن وحشتناک است و آل سعود آلت دست غربی‌ها شده و خادم الحرمین نیستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: جامعه المصطفی منشا برکات زیادی در جهان شده است و این نهاد در 100 کشور شعبه دارد، جامعه المصطفی سعی می‌کند که اسلام ناب را به مردم جهان برساند چرا که امروز جهانیان تشنه اسلام ناب هستند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به شیوه فعالیت جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: این نهاد باید اعتدال را رعایت کند و جامعه المصطفی جزئی از حوزه علمیه قم است و چشم جهانیان به این حوزه است.

 

همراهی رهبرانقلاب با حرکت جامعه المصطفی

رئیس پیشین جامعه المصطفی در مراسم معارفه رئیس جدید این نهاد بین المللی حوزوی بیان داشت: با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری دریچه‌های هدایت بر روی ایران و جهان باز شد و یکی از نمادهای آن جامعه المصطفی است.

رئیس سابق جامعه المصطفی العالمیه افزود: رهبر معظم انقلاب و دفتر ایشان و مراجع عظام تقلید همیشه با حرکت جامعه المصطفی همراه بودند و همچنین نهادهای مختلف حوزوی همچون مرکز خدمات حوزه علمیه با جامعه المصطفی همراهی داشتند.

اعرافی تصریح کرد: طلابی از سراسر جهان در این مرکز تحصیل می‌کنند و آن‌ها سرمایه‌های جامعه المصطفی هستند.

وی ادامه داد: خیرین در بسیاری از موقعیت‌ها با جامعه المصطفی همراهی داشتند و باید از آن‌ها تقدیر کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: جامعه المصطفی علاوه بر حفظ اصول و سنت‌های حوزوی از راهکارهای جدید استفاده می‌کند و تنوع عرصه‌های علمی و آموزشی را در این نهاد شاهد هستیم، نهادینه سازی پیام دین و عرضه معارف دین بدون تحمیل و اجبار جزو سیاست‌های جامعه المصطفی است.

آیت‌الله اعرافی راهبرد جامعه المصطفی را دوری از تعصب دانست و تصریح کرد: این نهاد رویکرد اخلاقی و پژوهشی دارد و بر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تکیه کرده است.

وی با بیان اینکه همه باید به مدیریت جدید جامعه المصطفی کمک کنند، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی از چهره‌های شناخته شده جامعه المصطفی است که از همان ابتدا در این مرکز حضور داشت.

 

جامعه المصطفی بر آرمان‌های انقلاب تکیه دارد

یکی دیگر از سخنرانان مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جدید این نهاد حوزوی بود. وی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های جامعه المصطفی اظهار کرد: این مرکز از حسنات انقلاب اسلامی است که رسالتی برای همه بشریت و انسان‌ها دارد.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی علاوه بر نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) به تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلامی توجه دارد، این مرکز دارای تنوع فراوانی در رشته‌های علمی است و امروز 160 رشته علمی در جامعه المصطفی وجود دارد که با طرح تحول تعداد این رشته‌ها به 400 رشته می‌رسد.

معاون اسبق آموزش مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه قم افزود: این مرکز بزرگ ترین مرکز آموزش زبان فارسی هم است و صدها هزار نفر در جامعه المصطفی و مراکز وابسته به آن زبان فارسی را آموختند.

عباسی فارغ التحصیلان جامعه المصطفی را افرادی جامع و معتدل دانست و تصریح کرد: این نهاد بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تکیه دارد و جامعه المصطفی به عنوان یک نهاد شناخته شده در دنیا مورد توجه است، بسیاری از مراکز علمی کنفرانس‌هایی را برای شناخت جامعه المصطفی برگزار کردند.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی در موفقیت جامعه المصطفی نقش داشتند، نخست راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بود و هزاران نفر از مدیران و اساتید در خدمت اهداف والای جامعه المصطفی بودند و همچنین مدیریت کم نظیر آیت‌الله اعرافی در موفقیت این نهاد تاثیر بسزایی داشت.

رئیس جدید جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: آیت‌الله اعرافی عالمی مبتکر و شخصیتی پرکار بود و مدیریت جدید جامعه المصطفی مشی آیت‌الله اعرافی را ادامه می‌دهد.

 

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های آیت‌الله اعرافی در دوران خدمت در جامعه المصطفی تکریم و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی به‌عنوان رئیس جدید جامعه المصطفی معارفه شد.

 
شایان ذکر است که جامعه المصطفی العالمیه، نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است.

این مرکز در سال ۱۳۸۶ش با تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» با دستور رهبر انقلاب تشکیل شده و رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

جامعه المصطفی دارای ۱۷۰ واحد تابعه است و در ۶۰ کشور واحد آموزشی دارد که توسط هیئت امناء و زیر نظر دفتر رهبرانقلاب اداره می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com