کد خبر ۶۷۲۶۴ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹

عضو جامعه مدرسین: خیران زمینه ازدواج جوانان کم‌بضاعت را فراهم کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیکویی‌که خیران باید انجام دهند فراهم کردن ازدواج جوانان است و این موضوع توصیه مهمی است.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ازدواج یکی از مستحباتی است که به آن تأکید شده است و در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: به‌صورت طبیعی ازدواج مستحب است ولی اگر خوف حرام باشد و جوان احساس کند که اگر ازدواج نکند دست‌به‌کار حرامی می‌زند باید ازدواج کند، برخی از فسادهای جامعه به دلیل عدم ازدواج است، چون ازدواج محقق نمی‌شود دختران و پسران به انحراف کشیده می‌شوند و به مسیر خلاف می‌روند، پدران و مادران باید اهمیت ازدواج را به جوانان متذکر شده و آن‌ها را به این سنت حسنه ترغیب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله بافرهنگ اسلام تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ آلوده‌ای که غرب توصیه می‌کند سبب می‌شود که فساد زیاد شود و هنگامی‌که فساد زیاد شد جونان از ازدواج دوری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به فرهنگ غرب این موضوع به جوانان القاء می‌شود که ازدواج هزینه‌های سنگینی دارد و جوانی که منزل و حقوق ثابت ندارد حاضر به ازدواج نمی‌شود.

آیت‌الله فقیهی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند،گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای خیری که خیران باید انجام دهند فراهم کردن ازدواج جوانان است و این موضوع توصیه مهمی است.

وی بابیان اینکه همگان باید در زمینهٔ ازدواج جوانان مشارکت کنند، عنوان کرد: باید تالارهایی برای افراد کم‌بضاعتی که قصد ازدواج دارند فراهم شود و در روزهای غیر تعطیل هزینه‌های کمتری دریافت کرده و یا رایگان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه خیران درزمینهٔ تأمین جهیزیه دختران بی‌بضاعت اقدام کنند، تصریح کرد: افرادی که دختر دارند در موضوع خواستگاری فشار نیاورده و سطح توقعات را پایین بیاورند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سال نخست ازدواج ممکن است زوج‌ها نتوانند ماشین و منزل بخرند و ان‌شاالله باهمت زندگی خوبی ایجاد می‌کنند، با نان و پنیر هم می‌توان بهترین زندگی را داشت، یکی از بهترین کارهایی که خیران باید انجام دهند تسهیل ازدواج جوانان است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com