کد خبر ۶۷۲۷۳ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
دبیر انجمن شعر آیینی کشور:

پرداختن به شعر شهید و شهادت، ادای دِین به مقام شامخ شهیدان است

دبیر انجمن شعر آیینی کشور گفت: بی شک پرداختن به شعر شهید و شهادت و اهتمام ویژه در این باره، ادای دِین به مقام شامخ شهیدان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، استاد محمد علی مجاهدی، شنبه شب طی سخنانی در شب شعر و خاطره "انتظار سرخ" که با حضور شاعران و جمعی از مسئولان در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با بیان این که همه ما مدیون حماسه و رشادت و از خودگذشتگی شهیدان و جانبازان عزیز هستیم، اظهار داشت: یکی از راه هایی که می تواند تا حدی باعث ادای دِین ما به مقام شامخ شهیدان شود، توجه به عرصه شعر مرتبط با حوزه شهید و شهادت است که البته این امر در راستای اهتمام به شعر آیینی و انقلابی می باشد.
وی همچنین افزود: امروز حتی کسانی که چندان با شعر آیینی و انقلابی میانه ای ندارند، معترف هستند که در سال های اخیر در زمینه شعر مقاومت و ایثار و شهادت، رشد خوبی داشته ایم و این ها البته از عنایات خود شهیدان است.
احمد حسینی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر لزوم جریان سازی شعر در دنیای امروز گفت: برای ماندگاری کارها و فعالیت ها باید آن ها را در قالب هنر به مخاطب ارایه و عرضه کرد و بی شک شعر و ادبیات از بهترین و موثرترین جلوه های هنری است که در شرایط کنونی به ویژه می تواند بسیار جریان ساز هم باشد.
گفتنی است در خاتمه این مراسم ضمن شعر خوانی تنی چند از شاعران و نیز قرائت بیانیه پایانی کنگره شعر چهل سالگی و جشنواره شعر دفاع مقدس قم به برگزیدگان آثاری به رسم یادبود اهدا شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com