کد خبر ۶۷۲۹۱ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۸

مساجد قم در خط مقدم پاسخگویی به شبهات جدید جامعه هستند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف باورهای دینی مردم و لزوم تقویت هسته مسجد محوری استان گفت: مساجد زمانی می‌توانند پاسخگوی شبهات و رخنه‌های دشمنان باشد که به‌صورت منسجم فعالیت‌های خود را سوق دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در جلسه مسجد محوری اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: باید هسته مساجد استان بیش از گذشته تقویت شود.

وی با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه افزود: برخی از انسان‌های پاک‌باخته می‌توانند با خودسازی و ایمان راسخ به‌عنوان ملجأ و محل پناهگاه عموم مردم تبدیل شوند، ملجأ کامل و اتم علم اهل‌بیت(ع) هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با بیان برخی از معارف کتاب شریف نهج‌البلاغه گفت: اگر انحراف و بدعتی در دین اصیل اسلامی صورت بگیرد این قبیل انحرافات صرفاً به‌واسطه علم ائمه اطهار(ع) از بین می‌رود.

آشتیانی با اشاره به برخی بدعت‌ها و شبهات در جامعه کنونی ابراز کرد: در شرایط و جامعه کنونی در طول شبانه‌روز هزاران شبهه در عقاید و باورهای دینی مردم ایجاد می‌شود که در این وضعیت روحانیت در صیانت از دین مردم مسئولیت و رسالت واقعی دارد.

وی بیان کرد: مساجد محور و پایگاه پاسخگویی به شبهات و سؤالات جدید مردم باید قرار بگیرد، مساجد زمانی می‌توانند پاسخگوی شبهات و رخنه‌های دشمنان باشد که به‌صورت منسجم فعالیت‌های خود را سوق دهد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای تضعیف عقاید و باروهای دینی مردم بیان کرد: در جامعه فعلی دشمن برای تضعیف باورهای دینی مردم کمر همت بسته و تمام امکانات خود را نیز بسیج کرده است.

آشتیانی عنوان کرد: مساجد برای اینکه بتوانند در مقابل هجمه‌های سنگین و شبهات دشمنان اقدامات مؤثری داشته باشند چاره‌ای جز حرکت‌های منسجم، هماهنگ و با علم و اطلاع کافی نیست، مساجد باید به محل و پناهگاه رفع مشکلات و چالش‌های اجتماعی مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت ائمه جماعات در هسته مساجد استان گفت: تقویت هسته مساجد استان باید بر محور ائمه جماعات شکل بگیرد، ائمه جماعات باید نسبت به برخی مسائل روز و مهارت‌های موردنیاز مجهز شوند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: ائمه جمعه قم برای تقویت هسته مساجد و ائمه جماعات برای مبارزه با شبهات و برنامه‌های دشمنان برای تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم هم‌صدا و هم‌نوا هستند.

آشتیانی تأکید کرد: حقیقت این بوده دشمنان تجهیزات و امکانات زیادی برای پیشبرد اهداف خود برای تضعیف باورهای دینی مردم‌دارند و در این وضعیت چاره‌ای جز حرکت منسجم مساجد و تشکیل شورای قدرتمند برای ساماندهی فعالیت‌های مساجد در استان نیست.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی برخی از مساجد استان در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان تصریح کرد: متأسفانه برخی از مساجد استان هیچ‌گونه برنامه‌ای در برابر هجمه‌های دشمنان در برابر تضعیف باورهای مردم ندارند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: حقیقت این بوده که قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان برای تضعیف و ایجاد شبهات در نسل جوان بسیار زیاد است، در وضعیت کنونی جامعه چاره‌ای جز مدیریت و فعالیت‌های جهادی برای مقابله با برنامه‌های منسجم دشمنان نیست.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com