کد خبر ۶۷۲۹۸ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور

    پلمب معدن
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت که سه معدن تولید شن و ماسه این شهرستان به علت رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی و روانه سازی بیش از حد پساب‌های آلوده به رودخانه هراز پلمب شد.
بهمن صادق نژاد ، افزود که ماموران و کارشناسان محیط ‌زیست در بازدید 10 معدن شن و ماسه در نزدیکی رودخانه هراز، این سه واحد را شناسایی و پلمب کردند.
وی با اعلام اینکه واحدهای پلمب شده تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی تعطیل خواهند بود، هشدار داد که پس از آن هم در صورت تکرار تخلف به طور دائم تعطیل می‌شوند.
قاچاق ظروف بلوری
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف يک محموله ظروف بلوری قاچاق خبر داد.
سرهنگ «محمدحسين باباکلانی»، گفت: مأموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي شهرستان شهرضا حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کامیون کشنده اسکانيا که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو یک هزار و 719 کارتن ظروف بلوری خارجی فاقد مدارک معتبر گمرکي کشف شد.
وی با‌اشاره به دستگیری راننده در این خصوص بيان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان سه ميليارد و500 ميليون ريال اعلام‌ شده است.
عمل غیرمجاززیبایی
رشت – خبرنگار کیهان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به همت تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک مرکز غیر مجاز زیبایی در رشت شناسایی و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی استان پلمب شد.
اسماعیل نور صالحی، افزود: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گزارشات مردمی، مشخص شد یک پزشک عمومی با راه‌اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در رشت، مبادرت به انجام اعمال جراحی زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که نیاز به مجوز خاص داشتند، می‌نمود.
وی ادامه داد: بلافاصله پرونده این پزشک متخلف به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد و با پیگیری کارشناسات نظارت بر درمان و دفتر حقوقی دانشگاه، حکم پلمب، توقیف ملزومات و تعطیلی این مرکز توسط مقام قضایی صادر شد و پرونده وی برای اقدامات قانونی دیگر به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
قاچاق سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سراوان از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
غلامرضا توکلی افزود: ماموران در بازرسی از شش دستگاه خودرو مقدار 16 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل و بنزین کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو متخلف دستگیر و شش خودرو نیز توقیف شد.
کشف مواد مخدر
دزفول - ایرنا : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: 323 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک خودرو در شهرستان شوش کشف شده است.
مصطفی نظری، افزود: ماموران ضمن استقرار در جاده ترانزیتی در 10 کیلومتری شوش به هفت تپه خودروی حامل موادمخدر را شناسایی و متوقف کردند.
دادستان عمومی و انقلاب شوش افزود: دونفر متهم همراه با یک خودرو پژوی دیگر نیز دستگیر شدند.
وی گفت: این قاچاقچیان قصد داشتند این مقدارمواد مخدر را از استان خوزستان به کرمانشاه منتقل کنند که دستگیر شدند.
توقیف کامیون قیر
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چابهار از توقیف یک دستگاه کامیون با بار قیر فله‌ای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم، گفت‌: ماموران ایست و بازرسی این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده‌تانکر ولو مشکوک شدند.
وی اظهار داشت: ماموران پلیس پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن 22 هزار و 520 لیتر قیر فله‌ای قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند.
فرمانده انتظامی چابهار با‌اشاره به توقیف خودرو خاطرنشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
شکار شکارچی
اراک - خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست خمین گفت: یک شکارچی غیر مجاز در منطقه ممنوعه رشید آباد شهرستان خمین به دام افتاد.
مشایخی، با ‌اشاره به اینکه این متخلف فاقد پروانه شکار بود، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ضمن دستگیری شکارچی متخلف در زیستگاه‌های حیات وحش خمین قبل از هر  گونه اقدام، از وی یک قبضه سلاح و تعدادی نیز فشنگ ضبط نمودند.
ضبط ‌اشیای تاریخی
بیرجند – ایسنا: سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌ شمالی از توقیف 1348 شی تاریخی در استان خبر داد.
«علی مستوفیان» اظهار کرد: از این تعداد، 92 شیء با اصالت فرهنگی- تاریخی، 1244 شئ تقلبی و 12 شیء نیز مجاز بودند که شناسایی و توقیف شده است.
وی‌اشیاء توقیف شده را شامل سکه، ظروف سفالی، جام، تندیس، لوح سنگی و... برشمرد که قدمت تاریخی برخی مربوط به دوره اسلامی و تعدادی نیز مربوط به هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح بوده است.
کشف جسد
انزلی- مهر : جسد یک پدر و پسر هفت ساله در شهرستان انزلی کشف شد.
جسد یک پدر و پسر ۷ ساله بعداز ۱۴ روز بی‌خبری در انزلی کشف شد.
به گفته یک منبع مطلع پدر این خانواده دارای مشکلات روحی بوده و همسر وی نیز به همین علت خانه را ترک کرده است.
همسر وی بعد از ۱۴ روز بی‌خبری از وضعیت فرزند خردسالش برای اطلاع از وضعیت وی به منزلش مراجعه کرده و با توجه به عدم اطلاع از وضعیت پسرش با همکاری نیروی انتظامی وارد خانه شده که با جسد بی‌جان همسر و فرزند خردسالش روبه روشد.
هنوز علت اصلی مرگ این پدر و پسر مشخص نیست و پزشکی قانونی در حال بررسی این مرگ مشکوک است.
کلاهبردار در دام
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: یک تبعه بیگانه که با استفاده از دسته چک‌های تعدادی از شهروندان اقدام به کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال کرده بود، دستگیر شد.
سید مهدی قویدل  ، افزود: در این رابطه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری، تبانی به منظور بردن مال غیر و تحصیل مال از طریق نامشروع در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل و به شعبه سوم دادیاری ارجاع شده است.
این مقام قضایی افزود: در این پرونده پنج نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند چراکه دسته چک‌های خود را با این تصور که سود کلانی به دست می‌آورند در اختیار این فرد قرار داده‌اند و فرد کلاهبردار بیشتر با اموال منقول و برخی اموال غیر منقول معاملاتی انجام داده و افراد زیادی در این رابطه متضرر شده‌اند.
کشف مواد افیونی
سرویس شهرستانها: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان قم از کشف مواد افیونی در این استان خبر داد.
سرهنگ «غلام عباس بلفکه» گفت: در پیگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی بر روی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر مشخص شد یک قاچاقچی قصد دارد با یک دستگاه خودروی تریلی دانگ فنگ کمپرسی مقدار قابل توجهی مواد افیونی را از جنوب کشور از طریق محور مواصلاتی استان قم به تهران منتقل کند که با اطلاع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، در عملیاتی مشترک دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: سرانجام با اقدامات پلیسی متهم دستگیر و در بازرسی انجام شده از قسمت کمپرس خودرو 34 بسته آب بندی شده تریاک در مجموع به وزن 169 کیلو و 150 گرم کشف شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com