کد خبر ۶۷۳۳۵ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷

جهاد کشاورزی قم مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهد

معاون استاندار قم با بیان اینکه مدیریت جهادی یکی از موضوعاتی است که باید در جهاد کشاورزی استان دنبال شود، گفت: حمایت از کشاورزان همواره مورد تاکید مسئولین استان است و مسئولین به فکر کشاورزان هستند و برای رفع مشکلات این عزیزان گام برمی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری در همایش طرح الگوی کشت محصولات زراعی و باغی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع الگوی کشت تعیین نظام کشاورزی بر اساس سیاست‌های کلان اقتصاد پایدار در راستای حفظ منابع پایه است و خروجی مطلوب و مناسبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه الگوی کشت نیازمند الزامات و شاخص‌های اقتصادی است، افزود: این که محصولات ما با کمبود درآمد روبرو نشود، انتخاب محصولات اساسی که نیازهای مهم کشور است باید در این الگوها مشاهده شود.

معاون اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: محصولات کشاورزی با مزیت نسبی باید دیده شود و همراهی و همدلی همه اعضای جامعه کشاورزی نیاز است و هرگونه فعالیتی که به دست اهل آن سپردیم موفق شدیم.

غضنفری ادامه داد: در تولید محصولات کشاورزی، کشاورزان نقش مهمی را ایفا می‌کنند و هرگاه فعالیت‌های کشاورزی را به دست این عزیزان سپردیم موفق شدیم و مسئولین هم باید از آن‌ها حمایت کنند.

وی با بیان اینکه عمده آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: خروجی این بخش تأمین امنیت غذایی است و امنیت غذایی سبب امنیت جامعه می‌شود، اگر این امنیت آسیب ببیند جامعه هم با مشکل روبرو می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست، منابع پایه، رونق اقتصادی، افزایش تولید و درآمد و رفاه اجتماعی توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، مدیریت جهادی یکی از موضوعاتی است که باید در جهاد کشاورزی دنبال شود.

غضنفری با اشاره به نقش مهم کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی بیان کرد: سه سال است که از مجموعه جهاد کشاورزی جدا شدم و در دهستان و بخش‌ها کارشناس کشاورزی بودم و با بخش مأنوس هستم و ازمشکلات کشاورزی آگاهی کامل دارم.

وی عنوان کرد: حمایت از کشاورزان همواره مورد تاکید مسئولین استان است و مسئولین به فکر کشاورزان هستند و برای رفع مشکلات این عزیزان گام برمی دارند، جامعه روستایی قم 4 درصد است و نسبت به استان‌هایی که 40 درصد جمعیت روستایی دارند کمک بیشتری برای کشاورزان گرفتیم.

معاون اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌هایی که ظرفیت‌های حمل و نقلی داشتند از استان ممنوع الخروج کردیم تا نهادهای مورد نیاز در زمینه کشاورزی را تأمین کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com