کد خبر ۶۷۳۳۷ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷

مراکز علمی و دینی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم

سرپرست جدید استانداری قم وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم قم وجود مراکز علمی و دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدرضا هاشمی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که دربیت معظم له برگزار شد، اظهار داشت: قم متولد شده انقلاب است و این شهر را می‌توان محل تولد نظام و انقلاب دانست.

وی گفت: مردم سرمایه‌های انقلاب هستند بنابرین خدمت گذاری برای آن‌ها موهبتی است که باید به خوبی انجام شود.

سرپرست جدید استانداری قم گفت: وجود روحانیت و مرجعیت به عنوان سرمایه‌های معنوی جهان تشیع و وجود طلاب ایرانی و خارجی از ویژگی‌های مهم شهر قم است که آن را از سایر شهرها متمایز کرده است.

هاشمی با بیان اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است، گفت: استان قم به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های بزرگ مذهبی و تاریخی سالانه شاهد حضور 25 میلیون زائر ایرانی و خارجی است.

وی تکریم ارباب‌رجوع را هدف‌گذاری نخست استانداری قم دانست و ابراز کرد: استاندار سابق استان فردی دلسوز و دغدغه مند بود، در دوره جدید تکریم ارباب‌رجوع و احترام به مردم به‌عنوان سرمایه‌های اصلی انقلاب مهم‌ترین رویکرد استان خواهد بود.

سرپرست جدید استانداری قم وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد در قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم قم وجود مراکز علمی، دینی و دانشگاهی است، در حال حاضر بیش از 70 هزار دانشجو در استان قم مشغول تدریس هستند.

وی حوزه‌های علمیه را یکی از ظرفیت‌های مهم قم دانست و ادامه داد: از بیش از 130 کشور جهان طلاب خارجی در سطح حوزه‌های علمیه مشغول تدریس هستند، جای کار در استان قم بسیار زیاد است، خدمت به مردم شریف قم بزرگ‌ترین اقدامی بوده که در شرایط کنونی می‌توان انجام داد.

هاشمی گفت: سالانه بیش از 2 میلیون زائر خارجی وارد قم می‌شود و در این وضعیت تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه از نیازهای اساسی استان است، فرودگاه می‌تواند بسترهای توسعه استان را فراهم کند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com