کد خبر ۶۷۴۰۵ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

وحدت بین مسلمانان شکوه و عظمت اسلام را در دنیا به نمایش می‌گذارد

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه مشترکات بین اهل سنت و شیعه بسیار بیشتر از برخی نکات اختلافی است گفت: اهمیت وحدت و نبود آن در موسم حج بسیار مشخص می‌شود که چقدر این مساله می‌تواند شکوه و عظمت بیشتر جهان اسلام را به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر‌قم (قم‌نا)، آیت‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از متفکران جهان اسلام و علمای استان کردستان، برکات هفته وحدت در کشور را مد نظر قرار داد و اظهار کرد: در دورانی که در تبعید در استان کردستان بودم با فرهیختگان زیادی از اهل سنت آشنا شدم که بسیار انسان‌های خون گرم و مهمان‌پذیری هستند و هفته وحدت فرصتی ایجاد کرد تا قلوب بین اهل سنت و تشیع به هم نزدیک‌تر شود.

 

وی با بیان اینکه وحدت امری لازم بین مسلمانان جهان است تصریح کرد: یکی از مواردی که در جامعه اسلامی باید همواره مورد توجه باشد مساله وحدت است و تنها انسان‌های کوردل حاضر نمی‌شوند که این ایام سراسر وحدت را تحمل کنند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مشترکات بین اهل سنت و شیعه بسیار بیشتر از برخی نکات اختلافی است تصریح کرد: اهمیت وحدت و نبود آن در موسم حج بسیار مشخص می‌شود که چقدر این مساله می‌تواند شکوه و عظمت بیشتر جهان اسلام را به نمایش بگذارد.

 

وی برکات تشکیل شورای روحانیت مشترک بین علمای شیعه و اهل‌ سنت در استان کردستان را مورد توجه قرار داد و با تجلیل از این اقدام مهم اذعان کرد: این شورا می‌تواند در جلوگیری از اختلافاتی که دشمنان در پی آن هستند بسیار مؤثر و کارآمد باشد.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی ایرانی که در رسانه‌های غربی و معاند به تصویر کشیده می‌شود را متفاوت از آنچه که در واقعیت وجود دارد دانست و تصریح کرد: تازمانی که اتحاد بین شیعه و اهل سنت برقرار باشد توطئه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد اما زمانی که اختلافات رخنه بین شیعه و اهل سنت ایجاد کند وقوع هر چالشی ممکن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی عقاید و اخلاق جوانان را هدف گرفته است گفت: باید مراقب جوانان خود باشیم و اجازه ندهیم نقشه‌های دشمنان درباره آن‌ها به نتیجه برسد‌.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com