کد خبر ۶۷۴۱۰ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
امام‌جمعه قم:

اروپا بداندصبر ایران حدی دارد

آیت‌الله علیرضا اعرافی: صبر ایران حدی دارد و اروپا باید هر چه سریعتر به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و در برابر قانون‌شکنی آمریکا بایستد در غیر این صورت جمهوری اسلامی براساس شجاعت و حکمت عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر‌قم (قم‌نا)،  آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با اشاره به پیش روی بودن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام ازنظر سلسله‌مراتب خلقت در صدر سلسله‌مراتب در خلقت هستند، چراکه خلق عظیم و شخصیت پیامبر خدا در همه ابعاد کمالات انسانی سرآمد و الگو هستند.

 

وی با بیان اینکه تأسی و تبعیت از هر بزرگی مشروط به یک سری قیودی است، افزود: تنها یک جا هست که این تأسی قیدی ندارد، اسوه الحسنه به نحو مطلق و بدون شرط بوده چراکه آن کمال اتم بی هرگونه نقص و ناپاکی است، و پیامبر اکرم(ص) اسوه مطلقه و قدوه عامه بوده و اسوه مطلقه در همه ابعاد پیامبر خدا و بعد از ایشان ائمه اطهار(ع) هستند.

 

امام‌جمعه قم با بیان اینکه نخستین آینه پیامبر اکرم(ص) که چهره نورانی ایشان را نشان می‌دهد قران است، افزود: رسول خدا قرآن مجسد بودند، خداوند در عالم خلقت دو جلوه تامه دارد که نخست آن تجسم خدا درآیات و قرآن است، و دومین جایی که خدا با همه اجسام و اجساد در آن تجلی کرد رسول خدا حضرت محمد(ص) است و این دو نسخه‌های کامل عالم خلقت در تکوین و تشریع هستند.

 

اعرافی ادامه داد: این دو موجود هرکدام مکمل دیگری هستند، اولین آینه تفسیر خدا رسول خدا و اولین آینه شناخت پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم است، بنابراین زمانی که قرآن می‌خوانیم به نحوی به شناخت وجود کامل پیامبر اکرم(ص) پی می‌بریم.

 

وی ابراز کرد: هزاران هزار حدیث قدسی و روایت از پیامبر اکرم(ص) همه آینه دیگری بوده که رسول گرامی اسلام را معرفی می‌کند، و با این احادیث نقل‌شده عظمت و بلندی فکر پیامبر(ص) را بیان می‌کنند، همچنین سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) سومین آینه تفسیر شخصیت رسول خدا است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حجم بالای هزاران قصه و داستان و حدیث تنها در ترسیم سیمای پیامبر(ص) بی‌نظیر است، تصریح کرد: شاید در زندگی هیچ شخصیت دیگری چنین حجم گزارشی را ندیده باشیم چراکه تمام زیروبم‌ها و ریزه‌کاری‌های پیامبر اکرم(ص) به تصویر کشیده شده و بیان‌شده است.

 

اعرافی خاطرنشان کرد: هر کس منصفانه در این سه آینه پیامبر(ص) را ملاحظه کند، حتماً عاشق شده و همچون یک مغناطیس او را جذب خواهد کرد، در اخلاق خانوادگی و رفتار با کوکان صدها ویژگی بارز مشهود بوده و در اخلاق اجتماعی که این رفتارها غوغا می‌کند، آن‌قدر ایشان معشوق و معبود بود که در اصحاب ایشان تجلی یافت.

 

وی سیره عبادی پیامبر اکرم(ص) را مورداشاره قرار داد و افزود: امت اسلامی امروز باید به این اسوه و الگوی همیشگی تأسی کرده و به این ویژگی‌ها مراجعه کند، چراکه این شخصیت عظیم جهان را متحول کرد و به فرموده حضرت علی(ع) با آمدن پیامبر خدا(ص) در ماه ربیع‌الاول، جهان متحول شد.

 

امام‌جمعه قم در خطبه‌های دوم نماز جمعه، با بیان اینکه 140 بار واژه کلیدی تقوا در قرآن مورد تأکید قرارگرفته است، اظهار داشت: متقی یعنی معمار خویشتن و یعنی کسی که افسار درون را به دست گرفته است.

 

اعرافی با گرامیداشت 16 ربیع‌الاول سالروز نخستین برپایی نماز جمعه در مدینه گفت: پیامبر خدا نماز جمعه را در اولین حکومت الهی در روی زمین در مدینه برپا کردند.

 

وی با اشاره به هفته وحدت ابراز کرد: امروز بیش از هر زمانی امت اسلامی نیازمند وحدت بوده و دشمنان مثل گرگ به جان امت اسلام افتاده‌اند، بازارهای آن‌ها را تصرف و کشورهای آن‌ها را اشغال کرده‌اند و این‌گونه با تحریم و تهدید به جان امت اسلام افتاده‌اند، این میکرب‌های اختلاف طایفه‌ای و مذهبی به جان ما افتاده و ما را با یکدیگر مشغول کرده‌اند.

 

امام‌جمعه قم با تأکید بر کنار گذاشتن افکار تفریطی و افراطی گفت: ما همه سینه‌چاک مذهب اهل‌بیت(ع) هستیم اما همین‌ها فرموده‌اند که باید با یکدیگر متحد باشید و برای تحکیم وحدت با یکدیگر از هیچ کوششی دریغ نکنید.

 

اعرافی با اشاره به هفته بسیج گفت: برنامه‌های مختلفی در داخل کشور و خارج از کشور طراحی‌شده است، تجلی بسیج در عرصه‌های گوناگون را ما شاهد هستیم، مهم روح و فرهنگ بسیجی است که باید بماند، و با تلاش مضاعف، اخلاص و ایثار در راه خدا و خدمت خالصانه به خلق ممیزات بسیج است که باید در همه مراکز و نهادهای ما تجلی پیدا کند.

 

وی با بیان اقدامات دشمن برای به حاشیه کشاندن اقدامات صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی  بیان کرد: یکی از کارهای دشمنان اسلام این است که رژیم پهلوی و آمریکا را تطهیر کنند، مسئولان ما باید رنج و درد مردم را بچشند و در راه‌حل مشکلات مردم تلاش کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: باید برای حل مشکلات برخی مناطق کشورمان  همچون اهواز و سیستان و بلوچستان مسئولان بسیج شوند.

 

اعرافی با اشاره به عاجز شدن و عقب‌نشینی اسرائیل به دلیل پرتاب موشک‌های جبهه مقاومت گفت: ان‌شاءالله قبل از ربع قرن نابودی این رژیم رقم خواهد خورد، قریب 400 موشک به نقاط اثر گیری اثر کرد که حاکی از پوشالی بودن  رژیم اسرائیل است.

 

وی خطاب به دشمنان اسلام به‌ویژه دولت آمریکای جنایتکار گفت: شما عهدشکن، ظالم و خونخواری هستید که در سراسر دنیا منفور هستید و ان شاء الله شکست خواهید خورد.

 

امام جمعه قم در بخش پایانی خطبه، موضوع بدعهدی و وقت‌کشی کشورهای اروپایی عضو برجام را مورد اشاره قرارداد و بیان داشت: اروپا قریب 7 ماه است که وقت را به مذاکره برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی علیه ایران می‌کشد گویا فکر می‌کنند صبر ایران در برابر این وقت‌کشی‌ها نامحدود است.


وی تصریح کرد: صبر ایران حدی دارد و اروپا باید هر چه سریعتر به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و در برابر قانون‌شکنی آمریکا بایستد در غیر این صورت جمهوری اسلامی براساس شجاعت و حکمت عمل خواهد کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com