کد خبر ۶۷۴۲۴ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

فعالیت 20 هزار سرویس دانش‌آموزی در مدارس استان قم

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم از فعالیت 20 هزار سرویس دانش‌آموزی در مدارس استان قم خبر داد و گفت: کلیه رانندگان این سرویس‌ها بر اساس منشور اخلاقی مدون و مقررات و ضوابط خاص شرکت‌های تعیین‌شده فعالیت می‌کنند.
- اخبار استانها -

علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به همکاری و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مربوط به سرویس مدارس اظهار داشت: مسئله سرویس مدارس که به‌نوعی باجان و همه دارایی والدین و دانش آموزان سروکار دارد بسیار قابل‌تأمل و بررسی و برنامه‌ریزی است و این مسئله برای سه دستگاه آموزش‌وپرورش، سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی و راه و شهرسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم با اذعان به دغدغه والدین و مدارس درزمینهٔ ایاب و ذهاب دانش آموزان افزود: برخی از والدین که به هر دلیلی امکان رفت‌وآمد مستمر برای ورود و خروج فرزندانشان در مدارس را ندارند تقاضای استفاده از سرویس خود مدارس را پیگیری می‌کنند در این راستا در خردادماه هم‌زمان با ثبت‌نام دانش آموزان با ارائه بخش‌نامه‌ای درخواست این والدین نیز ثبت و بررسی می‌شود.

وی با پیش‌بینی تعداد 20 هزار سرویس فعال در شهر و روستای استان به بیان اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: برای کنترل و اداره بهتر این برنامه طی اقدامات قانونی سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی شرکت‌هایی را به همین منظور در نظر گرفته است تا تحت نظارت این شرکت‌ها افراد دارای صلاحیت با گواهینامه مخصوص، علائم مشخص و کارت سرویس، تحت گزینش‌های لازم قرار بگیرند.

یوسفی با تأکید بر نظارت مستقیم والدین بر کار سرویس‌ها خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که سرویس مقدمه تحصیل خوب و با آرامش رسیدن به مدرسه است در همین رابطه منشور اخلاقی، تدوین و به رانندگان ابلاغ‌شده که ملزم به رعایت دستورات آن هستند بنابراین والدین حتماً از این شرکت‌ها تقاضای سرویس داشته باشند در غیر این صورت آموزش‌وپرورش در صورت بروز مشکل یا هر اتفاقی هیچ‌گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مشهد: دست به سینه نشستن، برپا و برجاکردن مناسب مدرسه امروز نیستیزد| وزیر آموزش و پرورش از اقدامات خیرخواهانه معلمین مدرسه‌ساز میبد تقدیر کردایمن‌سازی 35 مدرسه حاشیه راه‌های استان ایلام انجام شد

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com