کد خبر ۶۷۴۶۵ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
همزمان با هفدهم ربيع الاول:

ضريح مطهر شهداي كربلا در قم رونمايي شد

با حضور جمعی از شخصیت های مذهبی و فرهنگی مراسم رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر‌قم (قم‌نا)، آیین رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا یکشنبه شب با حضور آیت الله محمد مومن نماینده مردقم قم در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، هیئت امنای ساخت ضریح مطهر و جمعی از مسئولین استانی در قم برگزار شد.  

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای عضو هیئت امنای ساخت ضریح مطهر در ابتدای این مراسم به تبیین نحوه تشکیل این هیئت امنا برای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) پرداخت. 

محمود پارچه باف مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا نیز در این مراسم به تشریح مراحل طراحی و ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا پرداخت و اظهار کرد: پس از ساخت و نصب ضریح مطهر امام حسین(ع) و درخواست عتبه حسینی، عملیات ساخت ضریح شهدای کربلا در قم آغاز شد.

وی ادامه داد: طراحی این ضریح نیز همچون ضریح امام حسین(ع) کار هنرمندانه ای از استاد فرشچیان است که عنایت خدا و اهل بیت(ع) به ایشان را در آثار ارزشمندی که خلق کردند می توان حس کرد.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت ضریح شهدای کربلا یک سال پس از نصب ضریح حرم امام حسین(ع) شروع شد، ابراز کرد: با شروع عملیات توسعه حرم کار ساخت ضریح شهدای کربلا متوقف شد تا پس از اتمام طرح توسعه اندازه های نهایی به ما ارائه و کار احداث ضریح جدید از سرگرفته شود. 

پارچه باف با اشاره به اینکه هنرمندان برجسته ای در ساخت این ضریح مطهر مشارکت داشته اند، گفت: برای ساخت این ضریح مطهر از 11 متر مکعب چوب ساج، 284 کیلوگرم مس، 32 کیلوگرم برنج، 252 کیلوگرم استیل، حدود 803 کیلوگرم نقره و نزدیک به 9 کیلوگرم طلا استفاده شده است.

پارچه باف با تاکید بر اینکه این ضریح با هزینه های مردمی ساخته شده است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم به زودی ضریح مطهر را به کربلای معلی انتقال داده و در همین ماه ربیع الاول عملیات نصب آن را آغاز کنیم. 

در این مراسم از کتاب «شش گوشه» اثر حامد حجتی با موضوع وقایع نگاری مراحل نصب ضریح مطهر سید الشهدا(ع) رونمایی و در پایان مراسم از ضریح شهدای کربلا پرده برداری شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com