کد خبر ۶۷۶۹۴ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
مدیرکل استاندارد استان قم عنوان کرد؛

با هتل های فاقد استاندارد برخورد می شود

فرزانه گفت:برخی از هتل‌های استان درخواست مهلت برای افزایش ایمنی استاندارد آسانسورهای خود داشتند، اما قدمی در این راه برنداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، منصور فرزانه مدیرکل استاندارد استان قم در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مولفه‌های ایمنی در ساختمان گفت: استانداردسازی آسانسورها از مولفه‌های ایمنی است ابتدا آسانسورها را در ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و مراکز مذهبی را مورد بازرسی قرار دادیم و اکنون به سراغ آسانسورها در مکان‌های تجاری و هتل‌ها رفتیم.

 

فرزانه سیاست سازمان ملی استاندارد را برخورد بدون مماشات با هتل‌های فاقد استاندارد دانست و بیان کرد: برخی از هتل‌های استان درخواست مهلت برای افزایش ایمنی استاندارد آسانسورهای خود داشتند، اما قدمی در این راه برنداشتند.

 

وی با بیان اینکه هفت شرکت برای بازرسی آسانسورها در قم فعال است ادامه داد: از یک سال و نیم پیش تذکرات لازم را به صاحبان هتل‌ها در خصوص آسانسورها دادیم، برخی از آسانسورهای هتل‌های قم الزام‌های قانونی را ندارند و این آسانسورها ممکن است که در نهایت پلمب شوند.

 

مدیرکل استاندارد استان قم اضافه کرد: از اواخر سال 95 تاکنون 450 آسانسور در استان مورد بازدید قرار گرفتند که تقریبا 200 آسانسور موفق به اخذ تائیدیه شدند، برخی از هتل‌های معروف قم این تائیدیه را دریافت کردند، اما 120 آسانسور هتل‌های استان تاکنون موفق به اخذ تائیدیه نشدند.

 

وی یادآورشد: بحث ایمنی مانعی برای بخش خصوصی نیست و این بخش باید به مساله ایمنی در هتل‌ها توجه داشته باشد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com