کد خبر ۶۷۷۴۴ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴

تجلیل جامعه مدرسین از حقوقدانان تراز انقلاب

آیین تجلیل از حقوقدانان برجسته کشور با حضور آیت‌الله یزدی ‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در این مراسم آیت‌الله کعبی به عنوان حقوقدان تراز انقلاب مورد تجلیل قرار گرفت.

دوره تکمیلی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی و اولین دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق از سوی سازمان بسیج حقوقدانان با همکاری مرکز بسیج قوه قضائیه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.
در این همایش، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم، همچنین سردار افشار رییس هیئت اندیشه‌ورز سپاه پاسداران و بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان و جمعی از قضات، وکلا و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از رسا، آیت‌الله یزدی در این مراسم اظهار داشت: اعتبار حکومت تا حد زیادی وابسته به دستگاه قضایی و اعتبار دستگاه قضایی وابسته به قضات و کارمندان آن است؛ بنابراین وکلا و قضات باید قدر نعمتی را که خداوند نصیبشان کرده است، بدانند.
وی ادامه داد: قضات و وکلا باید امانت‌دار باشند و اسرار دیگران را فاش نکنند که چنین کاری بسیار مشکل است زیرا شیطان همیشه در کمین است؛ همچنین قضات و وکلا تلاش کنند از روی عدالت حکم دهند و نگذارند سفارشات و مسائل مادی در حکم دادن و طرفداری آنها از حق خدشه وارد سازد.
پس از سخنان آیت الله یزدی از برخی حقوقدانان تقدیر شد که آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین و استاد برجسته حقوق حوزه و دانشگاه به عنوان حقوقدان تراز انقلاب؛ قاضی صلواتی با عنوان قاضی برگزیده در عرصه فساد ستیزی، قاضی اصانلو به عنوان قاضی جوان استکبارستیز و قاضی فیض‌الله صالحی مستشار عالی تجدیدنظر در قوه قضائیه نشان استکبار و فسادستیزی را دریافت کردند.



برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com