کد خبر ۶۷۷۶۱ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
استاد حوزه علمیه قم در تبریز؛

مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی بر اساس مبنای فکری است/ هنر امام سپردن صحنه به مردم بود

حجت‌الاسلام شیروانی گفت: هنر امام این بود که کار و صحنه را به مردم سپرد زیرا می‌خواستند مردم بدانند خودشان باید کشور را بسازند و راه و هدف را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین شیروانی ظهر امروز در دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی با موضوع سه گام تا تمدن اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سال 79 می‌گویند هدف ما از انقلاب رسیدن به اهداف تمدن اسلامی بود نه رسیدن به قدرت.

وی ادامه داد: امروز رویکرد ما اجتماعی است و مانند هزار سال پیش نیست که موضوع بر سر امامت باشد بلکه امروز موضوع بر سر تمامیت کفر و توحید بحث است.

استاد حوزه علمیه قم تمدن اسلامی،نظام اسلامی،دولت اسلامی،کشور اسلامی و تمدن اسلامی را پنج ترتیب مد نظر مقام معظم رهبری دانست و گفت: انقلاب اسلامی توسط مردم انجام شد و مردم به نظام اسلامی رای دادند و حال در مرحله دولت اسلامی هستیم.

وی افزود: دولت اسلامی نیاز به کارگزارانی دارد که مسلمان به معنای واقعی باشد و اگر دولت اسلامی به خوبی عمل کند کشور اسلامی تشکیل می‌شود که کشورهای منطقه به چشم الگو به آن می‌نگرند و تمدن اسلامی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیروانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری سال ۷۹ فرمودند اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم و سال گذشته در دیدار با طلاب فرمودند هنوز در مرحله دولت اسلامی مانده‌ایم ،نه اینکه در طول این سالها دولت‌ها اسلامی نبوده بلکه دولت اسلامی کامل نشده و به حد نصاب نرسیده و برای رسیدن به این حد نصاب نباید فساد و رشوه و... داشته باشیم.

وی عنوان کرد: راه ساختن این دولت اسلامی مردم سالاری دینی می‌باشد،جمهوری اسلامی ایران آرزوی تمام انبیا و اولیا بوده ولو حتی اگر این جمهوری اسلامی ناقص باشد، نگاه به این جمهوری اسلامی مانند ظرفی است که می‌توان از آن استفاده کرد و دولت اسلامی را ساخت.

این استاد حوزه علمیه در خصوص مردم سالاری دینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک ترکیب خود ساخته نیست که مردم سالاری از غرب گرفته و به دین اضافه کنیم بلکه بر چیدن مبناهای فکری بر روی هم مردم سالاری دینی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید جامعه‌ای بسازید که در آن انسان رشد کند باید خود مردم این جامعه را بسازند و هدف جمهوری اسلامی این است که به مردم نشان دهند باید خودشان جامعه اسلامی را بسازند که تعیین نمایندگان مجلس و انتخابات ریاست جمهوری هم انتخابی است که فضای مردم سالاری دینی را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیروانی در پایان گفت: هنر امام این بود که کار و صحنه را به مردم سپرد زیرا می‌خواستند مردم بدانند خودشان باید کشور را بسازند و راه و هدف را انتخاب کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com