کد خبر ۶۷۷۶۲ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷

بنیان‌ها غربی ‌پیشرفت جامعه اسلامی را کند می‌کند

در گردهمایی نقشه راه انقلاب در دانشگاه تبریز سخنرانان با تاکید بر اینکه نمی‌شود بر پایه بنیان‌ها غربی برای پیشرفت جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کرد گفتند: بایددر علوم انسانی و انگیزش برای تغییر، تحرکی ایجاد کنیم و این انگیزه‌ها فردی را به جمعی تبدیل کنیم.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی شیروانی در دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی که در آمفی تئاتر شهید کاتوزیان دانشکده حقوق دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسئله امروز، مسئله تبیین است اظهار داشت: مبانی فکری و وظایف حکومت اسلامی مشخص است و باید برای آن یک نقشه راه داشته باشیم تا در یک افق جهانی به اهدافمان برسیم.

وی 5 مرحله «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی» و «تمدن اسلامی» مراحل رسیدن به تمدن اسلامی است، افزود: همین نقشه راه است که موجب تشکیل حکومت اسلامی با رفراندوم 98 درصدی شد.

استاد گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و استاد حوزه علمیه قم اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی و تمدن اسلامی قرار داریم، ابراز داشت: در دولت اسلامی باید همه سیاست و اقتصاد و فرهنگ و... بر مبنای اسلام و نظامات اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه این دولت باید از تمام ابزارها باید برای پیشبرد تربیت اسلامی استفاده کند تا اسلام کاملاً پیاده شده و در دنیا الگو شود، گفت: نمونه‌هایی از ایران که الگو شدند، موضوعات موشکی و بسیج و... است و باید در سایر امورات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی نیز به مرحله‌ای از اسلام برسانیم که در دنیا به عنوان الگو مطرح شود که باید از نقشه راه برای رسیدن به این هدف تبعیت کنیم.

حجت الاسلام شیروانی با تاکید بر اینکه با تشکیل تمدن اسلامی دنیا شما را اسلامی می‌پذیرد و زمینه ساز ظهور می‌شویم، خاطر نشان کرد: اکنون جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که برای حفظ نعمت الهی باید مردم سالاری دینی را در اولویت قرار داده و امور راه به خود مردم بسپاریم.

وی با بیان اینکه دولت سازی از همان ابتدای انقلاب آغاز شده ولی کامل نشده است، اضافه کرد: باید دولتمردان ما اسلامی بوده و عدالت و... را پیاده کنند. برای دولت سازی، مردم سالاری دینی باید پیاده شود که این یعنی اعتماد به مردم.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری معتقدند جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیای عظام الهی است تصریح کرد: حرکتی از انبیا شروع شده و امروز دست به دست، در دوران فعلی به ما رسیده است که آرزوی حضرت موسی و عیسی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولان ما عمق بخشی به ایمان مردم و هدایت قلبی و معنوی انسان‌ها در جامعه است، افزود: بر اساس این نقشه راه، دیگر نمی‌توانی بگویی بهشت و جنهم رفتن مردم به من مربوط نیست. مبنای جهان بینی اجازه نمی‌دهد این را بگویی وگرنه در حق آن ظلم کرده‌ای چراکه مدیر در وهله اول، مسئول تربیت و تزکیه انسان‌ها است؛ اگر آخرت را کنار بگذاریم، به مردمی که در برابر لیبرالیسم و کمونیسم به اسلام رأی داده‌اند، خلف وعده کرده‌ایم و باید جوابگو باشیم.

حجت الاسلام شیروانی با اشاره به اینکه قبل از سند 2030 سند تحول آموزش و پرورش داشتیم ولی اجرا نشد، ابراز داشت: در حالی که ما اسناد اسلامی و تحولی بالاتری داریم، چه دلیل دارد با مبنای غربی فرزندانمان را تربیت کنیم. اکنون موضوع انواع حجاب دغدغه ملت‌هاست ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی به همه مسئولین ابلاغ کرد اما مسئول وقت آن را قبول نکرد و اجرا نشد، لذا باید در برابر ملتی که به اسلام به عنوان حکومت خود رأی 98 درصدی داده بودند پاسخگو باشند.

این استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه مردم باید با انتخاب صحیح و نظارت قانون مدارانه، بر مدیران خود احاطه داشته باشند، گفت: جوان موتور محرک انقلاب است و باید زمام این کشور را در دست بگیرند که با دو عرصه «نظارت و مطالبه» و «انتخاب صحیح» باید نقش خود را ایفا کنند.

باید روش «تبلیغی» دولت اسلامی را بعد از 40 سال به روش «تبیینی» تغییر دهیم

در ابتدای این گردهمایی، حجت الاسلام انواری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، با تاکید بر اینکه نمی‌شود بر پایه بنیان‌ها غربی برای پیشرفت جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کرد گفت: باید در علوم انسانی و انگیزش برای تغییر، تحرکی ایجاد کنیم و این انگیزه‌ها فردی را به جمعی تبدیل کنیم.

وی تغییر در رو‌ش‌ها را برای رسیدن به تمدن اسلامی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید روش «تبلیغی» را بعد از 40 سال به روش «تبیینی» تغییر دهیم. تا امروز خوب تبلیغ کردیم ولی در تبیین با کمبود مواجهیم و در این اصلاح روش، مقام معظم رهبری هم تاکید فراوانی داشته‌اند چراکه برای رسیدن به جهاد کبیر نیازمند تبیین هستیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com