کد خبر ۶۷۷۶۶ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد؛

شهرداری قم با تمام توان در صدد حفظ باغ سالاریه است/اجازه تغییر کاربری باغ را نخواهیم داد

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت:تمام توان شهرداری قم درجهت حفظ باغ سالاریه است،اجازه تغییر کاربری باغ را نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جوادیان،مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تمام توان مجموعه مدیرت شهری درجهت حفظ باغ سالاریه بوده است و همانطور که قبلا گفته ایم اجازه تغییر کاربری باغ را نخواهیم داد.

 

وی با تاکید بر این که سازمان به مسئله این باغ ورود کرده و به دنبال حفظ فضای سبز آن است، افزود: حدود 25 میلیون تومان در این باغ هزینه کردیم و نظارت جدی بر روند حفظ و احیای درختان آن داریم.

 

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: اگر مسئولین دانشگاه به دنبال احداث دانشگاه هستند پیشنهادات بسیار خوبی از سوی شهرداری ارائه شده است.

 

جوادیان با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در جهت حفظ باغ سالاریه گفت: در اواخر سال 96 و بعد از گذشت 20 سال به کارشناسان فضای سبز سازمان و منطقه اجازه ورود به عرصه باغ داده شده و در این محدوده زمانی تا امروز اقدامات مناسبی برای حفظ، نگهداری و حراست از باقی مانده درختان صورت پذیرفته است.

 

وی با اشاره به این موضوع که عزم مدیران استان و مجموعه شهرداری بر حفظ این باغ است افزود: پس از ورود مستقیم شهرداری به موضوع باغ سالاریه هیچ درخت سالمی از مجموعه حذف نشده است.

 

جوادیان تاکید کرد: شهرداری با تمام توان در صدد حفظ باغ سالاریه بوده و با احترام به حقوق و مالکین مجموعه آمادگی دارد ضمن توافق زمینی را در بلوار پیامبر اعظم (ص) معاوضه نماید.

 

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه اطلاعات کاملی از درختان خشک شده و درختان سالم و شرایط موجود باغ جمع آوری شده است، ادامه داد: با تعریف یک پروژه و پس از تامین اعتبارات لازم در کمترین زمان اقدامات بهینه ای از قبیل، حذف علف های هرز، سم پاشی، هرس ،مبارزه با آفات و بیماری ها و... در قالب 800 نفر روز کارگر صورت پذیرفته و پس ار آن نیز کارگران و باغبانان به صورت مستمر و هفتگی در محل حضور داشته و اقدام به امور نگهداری می کردند.

 

 جوادیان افزود: در بحث آبیاری نیز تاکنون بیشتر از 10 تانکر آب به ویژه در اواخر بهار و در طول فصل تابستان و در مجموع به میزان 100.000 لیتر درختان مجموعه را آبیاری کرده اند.

 

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به بازدید تیم های تخصصی گیاه پزشکی در چند نوبت و بررسی شرایط درختان مجموعه گفت: با توجه به محدودیت های قانونی حضور شهرداری در محدوده باغ با این وجود در بررسی های بعمل آمده در بازدید تیم گیاه پزشکی مشخص شده با توجه به عدم رسیدگی و آبیاری مناسب، نگهداری بهینه درختان و مبارزه با آفات و بیماری ها در سالهای گذشته، مشکلات و آفات گیاهی برای درختان ایجاد شده و تعداد دو اصله درخت کاج تهران دچار آفت پوست خوار شده بودند که علاوه بر امکان سقوط و آسیب به سایر درختان، امکان سرایت این بیماری به مابقی درختان و حتی فضای سبز موجود در معابر اطراف به ویژه میدان سالاریه نیز وجود داشت.

 

 وی با بیان اینکه از بروز بیماری و آفات در این درختان اطمینان حاصل شد گفت: بر این اساس پس از هماهنگی لازم و اطمینان از این موضوع اجازه حذف این درختان و خروج فوری تنه های آلوده به مجموعه داده شد تا به سایر درختان مجاور آسیبی نرسد.

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com