کد خبر ۶۷۷۶۸ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
مدیر کل میراث فرهنگی قم مطرح کرد:

گذرهای بافت تاريخی قم مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت:گذرهای بافت تاریخی شهر قم با اعتباری حدود 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مرمت می شود.

گذرهای بافت تاريخی قم مرمت می شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم در راستای ساماندهی بافت تاریخی قم از مرمت گذرهای شهر قم خبر داد و گفت: در  این طرح گذر تاریخی چهل اختران، گذر حاج حسین، گذر باغ پنبه، گذر شاه حمزه، گذر جدا، گذر پنجعلی با اعتباری حدود 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مرمت و ساماندهی می شوند.

وی افزود: سبک‌سازی بام گذرها، استحکام بخشی و اجرای اندود نهایی جهت حفاظت از بام ها، مرمت بدنه ها و اصلاح کف فرش ها از اقدامات این عملیات و پروژه مرمتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: این طرح در راستای اجرای اهداف و سیاست های ستاد بازآفرینی شهری است که این اداره کل به سهم خود در آن مشارکت می کند چرا که معتقدیم قم، با داشتن محوری ترین محلات یکی از نقاط مهم در باز آفرینی شهری در بین شهرهای کشور است.

 یزدانی ادامه داد: بافت تاریخی قم دارای محلات قدیمی و تاریخی سرشار از ذخایر معنوی و ارزش‌های فرهنگی است که در حال حاضر اداره میراث فرهنگی استان قم با اعتبارات ملی اختصاص یافته جهت ساماندهی آن اقدام خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان که محدوده بافت تاریخی قم حدود ۳۱۵ هکتار است، گفت: از آنجا که قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز تشیع شناخته می‌شود، حفظ، احیاء و معرفی بافت تاریخی گامی مؤثر جهت حفظ هویت ملی و تاریخی این شهر است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com