کد خبر ۶۷۷۷۵ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
جهادگر بسیجی:

حضور جهادگران بسیجی در مناطق محروم نتایج مثبت زیادی دارد/ اردوهای جهادی باعث تقویت روحیه خدمت‌رسانی می‌شود

جهادگر بسیجی با اشاره به لزوم حضور گروه های جهادی دانشجوئی برای خدمت در مناطق محروم اظهار داشت: اردوهای جهادی دانشجوئی باعث می شود جهادگر در مناطق محروم حضور پیدا کنند تا با سبک زندگی و محرومیت در دیگر مناطق آشنا شوند و همچنین باعث تقویت روحیه خدمت رسانی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حفیظی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت: در 15 قسمت در بسیج دانشجوی فعالیت تشکیلاتی انجام می دهیم از جمله اردوهای جهادی و فعالیت در مناطق محروم استان قم و استان های دیگر همچنین برنامه های فرهنگی و تربیتی و آموزشی در سطح دانشگاه در غالب همایش ها و کارگاه های علمی و دوره های آموزشی چند روزه در سطح استان و دانشگاه برگزار می شود.

وی گفت: از دیگر برنامه های  دانشجویی فعالیت های سیاسی از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تا تریبون آزاد که در کنار آن نشریه های تخصصی نیز در سطح دانشگاه چاپ می شود.

فعال دانشجویی افزود: برنامه جهادی دانشجویی در دو سطح برگزار می شود یک سطح تداومی است که هر هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه در مناطق محروم قم در غالب اردوهای جهادی یک روزه انجام می شود که تا الان در منطقه کوه سفید که یکی از مناطق محرومی قم است این اردوها برگزار شده است روستای ملک قلعه و روستای قمرود نیز از دیگر مناطق استان قم است که اردوهای جهادی دانشگاهی به صورت مدام حضور داشتند.

مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه تربیت معلم قم خاطرنشان کرد: دانشجوهای شرکت کننده در این اردوها دانشجو معلم هستند به همین خاطر محور فعالیت ها تربیتی و آموزش است گروه جهادی با هدف تربیتی، فرهنگی و آموزشی تشکیل شده است همچنین برنامه های عمرانی نیز از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.

حفیظی بیان داشت: سطح دوم فعالیت های ما اردوهای جهادی 10 روزه است که در دو فصل بهار و تابستان برگزار می شود حضور در کرمانشاه، سرپل ذهاب در زمان زلزله و یک سیر تقریباً 5 ساله نیز در گیلان غرب حضور داشتیم که دو سال است به صورت ویژه در منطقه گیلان غرب حضور فعالیت داریم در این مدت مدرسه قرآنی تأسیس  شده است و فعالیت های فرهنگی و فعالیت های عمرانی زیادی انجام شده است.

اردوهای جهادی باعث تقویت روحیه خدمت رسانی می شود

وی گفت: در فعالیت های عمرانی نیز یک مسجد در آستانه ساخت است که همه کارهای آن از جمله مسئله وقف آن نیز توسط اعضای اردوی جهادی انجام شده است.

جهادگر بسیجی با اشاره به لزوم حضور گروه های جهادی دانشجوئی برای خدمت در مناطق محروم اظهار داشت: اردوهای جهادی دانشجوئی چند وجه دارد یک بعد آن برای دانشجوها مفید است که به عنوان جهادگر در مناطق محروم حضور پیدا می کنند با سبک زندگی و محرومیت در دیگر مناطق آشنا می شوند سطح توقع خودشان در زندگی کمتر می شود؛ همچنین باعث تقویت روحیه خدمت رسانی می شود.

مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه تربیت معلم قم تأکید کرد: در مناطق که دانشجویان برای اردوهای جهادی حاضر می شوند باعث می شود دغدغه بسیجی های دانشجو تبدیل به ایجاد انگیزه و الگو برای  دیگان می شود، در ایام زلزله که در کرمانشاه حضور داشتیم شاهد فعالیت چندین فرقه انحرافی و تروریستی بودیم که با جدیت فعالیت می کردند تا در سطح شهر انحرافات فکری ایجاد کنند اما حضور جهادگران بسیجی در این مناطق و تعاملاتی که انجام می شود تمام فعالیت های چندین ساله گروه های انحرافی را از بین رفت این ها از نتایج دیگر اردوهای جهادی است که دیده نمی شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com