کد خبر ۶۷۷۷۸ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵

آیت الله بوشهری: باید احزاب را برای رسیدن به اهداف دینی‌مان بومی سازی کنیم

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ با وجود اینکه پیدایش تحزب در غرب بوده ولی باید از این سازوکار برای رسیدن به اهداف انقلاب استفاده کنیم.
- اخبار سیاسی -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه حزب موتلفه 55سال سابقه دارد،  گفت: براساس باورهای ما، اسلام دارای سه ویژگی جهانی بودن، جاودانه بودن و جامع بودن است و می‌تواند همه نیازهای اعتقادی، ارزشی و قانونی جامعه را برطرف کند. 

حبیبی: اصلاح‌طلبان در حل مشکلات معیشتی موفق نبوده‌اندمجمع عمومی حزب موتلفه برگزار شد + عکس

وی با بیان اینکه تمامی اصول و اساس در قرآن آمده است، خاطر نشان کرد: جزو باورهای ماست که رسالت اداره جامعه و اجرای قوانین بعداز پیامبر به امامان سپرده شده و آنان مدیریت جامعه را عهده دار بودند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: چه کسی این راه را در غیبت امام معصوم ادامه می‌دهد و ما وظیفه داریم در برابر چه کسی مسئولیت‌پذیر باشیم؟ 40سال است که با مبنای پذیرش ولایت فقیه در عصر غیبت امام معصوم، پیش رفته ایم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد:  بین حزب الله و حزب شیطان که در قرآن آمده با حزبی که امروزه در دنیا وجود دارد، تفاوت وجود دارد و حزبی که در قرآن آمده به معنای نحله و امور اعتقادی است. حزب بر اساس الزامات تمدن غرب، به اومانیسم و سکولاریسم می‌رسد.

وی تصریح کرد:با وجود اینکه پیدایش تحزب در غرب بوده ولی می‌توان  از این سازوکار برای  رسیدن به اهداف  انقلاب استفاده کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: بر اساس اصل شورا که در قرآن و سیره پیامبر آمده، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به وجود آمده است. چه اشکال دارد حزب و شورای مرکزی تشکیل دهیم و از مجموع دیدگاهها، نظری پدید ‌آید. اینکه شورای مرکزی همه کاره باشد را در سلام ندارند باید از نظر همه استفاده بشود. 

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اصل بسیار غنی است، ما معتقد به نظارت عمومی در جامعه اسلامی هستیم و این اصل به ما می‌گوید یک حزب در چارچوب می‌تواند انتقاد کند.طبق این اصل، در رابطه کردم با حکومت میتوان امر به معروف و نهی از منکر کرد. 

وی با بیان اینکه حزب برنامه های دینی را پیاده می‌کند، ادامه داد: یک حزب اسلامی با چارچوبی که دارد، خیرخواهی می‌کند. ما دنبال مچ گیری نیستیم و نمی‌خواهیم کسی را از تخت پایین بکشیم، مسیر را نشان می‌دهیم و نقد می‌کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متذکر شد: از کارکردهای خوب اسلامی این است که شبکه های فعال اجتماعی  در سراسر کشور داشته باشد و باید بتواند مسائل مهم کشور را رصد و دغدغه های مردم را پیگیری کند. متاسفانه احزاب ما با اینکه اهداف و اساسنامه دارند ولی این در معرض دید  نیست و برخی احزاب را به نام اشخاص می‌شناسند و نه به مرامنامه حزب.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: حزب باید برای بقای خود، بینش سیاسی داشته باشد و بینش سیاسی را به جامعه بدهد. بعضی از احزاب مقطعی می‌اندیشند، دوماه قبل از انتخابات و یک ماه بعد از انتخابات می‌آیند و در طول سال چراغشان خاموش است. احزاب برای تحقق آزادی بیان با رسانه های گروهی ارتباط داشته باشند، حزب بدون رسانه مانند سرباز بدون سلاح است. حزب باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و قانون محور باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com