کد خبر ۶۷۸۸۲ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴
نقدی بر سخنان محمدرضا هاشمی در هفته پژوهش؛

آقای سرپرست استانداری؛ مخاطب بایدها خود شمائید!

سرپرست استانداری به مناسبت هفته پژوهش گفته است: «طرح های عمرانی این استان باید پیوست پژوهشی داشته باشد تا به بهترین نحو اجرایی شود/ باید به مسئولان سخنان رهبرانقلاب را یادآور شد که «مخاطب این بایدها کیست؟»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرپرست استانداری قم به مناسبت هفته پژوهش در جلسه‌ شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فنآوری گفته است: «طرح های عمرانی این استان باید پیوست پژوهشی داشته باشد تا به بهترین نحو اجرایی شود.»

در حالی که مشخص نیست مخاطب "باید" چه کسانی و یا دستگاه‌هایی هستند، بهتر بود تا سرپرست موقت استانداری قم ساختارها و ظرفیت‌های قانونی برای ملزم کردن متولیان پروژه‌های دولتی به داشتن پیوست پژوهشی را تعیین نمایند!

این در حالی است که پس از تاکیدات چندباره رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت "پیوست فرهنگی" تمامی پروژه‌ها و خدمات دولتی و حکومتی و همچنین تدوین نظام نامه پیوست فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور وقت، هنوز برای هیچ پروژه‌ای در استان قم پیوست فرهنگی ارائه نشده است!

باید گفت که سیاست‌گذاری برای ترقی و پیشرفت به واسطه تلفیق بخش پژوهش‌های علمی در حوزه پروژه‌های عمرانی و خدماتی امری ضروری و قابل ستایش است، اما این موضوع مادامی که صرفا شعارگونه و فقط سالانه در هفته پژوهش بر زبان مسئولان جاریست، استفاده از ظرفیت پژوهش در اجرا، امری خیالی بیش نیست!


بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری قم، محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری افزود: دراین راستا باید از ظرفیت های دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده گردد.

وی تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی جهت کارهای پژوهشی را مورد تاکید قرارداد و گفت: البته خروجی کارهای پژوهشی باید توسعه استان و ترقی در ارائه خدمات به مردم باشد.

وی حوزه های گردشگری، صنعت وکشاورزی، را نیازمند کار پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: قم سالانه میزبان بیش از 24 میلیون زائر و گردشگر است و ارائه راهکار جهت درآمدزایی در این حوزه نیازمند ورود پژوهشگران است.


گفتنی است که رهبر معظم انقلاب در تاریخ 22 خردادماه سال گذشته در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام در واکنش به سخنان رئیس جمهور، فرمودند: «آقای رئیس‌جمهور هم در صحبتشان مفصّل پرداختند به مسئله‌ی اقتصاد و کارهایی که باید انجام بگیرد. البتّه ایشان مواردی را ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید این کار [دیگر] بشود». مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان. یعنی [مخاطب] این بایدها غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌شان در دولت دوازدهم، هیچ‌کس دیگر [نیست].»

حال باید به مسئولان استان قم، که به فراخور مناسبت‌های تقویم سخنرانی و مصاحبه می‌کنند، این سخنان رهبرانقلاب را یادآور شد که «مخاطب این بایدها کیست؟» و برای بکارگیری پژوهش باید آستین بالا زنند!



شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com