کد خبر ۶۷۸۸۶ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۴

اختیار اراضی 32 و 48 هکتاری شهرک پردیسان به شهرداری قم واگذار می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: برای تعیین تکلیف، واگذاری و تفویض اختیار اراضی 32 و 48 هکتاری به شهرداری قم تعاملات مقدماتی با مسئولان استان و وزارت خانه انجام‌گرفته و امید می‌رود به‌زودی اختیارکامل آنها به شهرداری واگذار شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی شامگاه امشب در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید تکلیف اراضی 32 و 48 هکتاری و تفویض اختیار آن به شهرداری قم در زمان مشخصی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال کاری شهرداری قم در سال 97  افزود: پرداختن به اصلاحیه و متمم بودجه سال 97 موضوع مهمی بوده که شهرداری باید به‌صورت جد در آن ورود پیداکرده و وضعیت کامل آن را مشخص و تعیین تکلیف کند.

30 درصد از سهمیه 900 میلیارد تومانی تسهیلات رونق تولید در قم جذب‌ شدروایت نگران‌کننده تولیدکنندگان و صادرکنندگان از رکود و تعطیلی صنعت فرش دستباف قمروند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اهمیت بودجه سال 98 شهرداری با توجه به شرایط حاکم در کشور گفت: بودجه سال 98 باید با در نظر گرفته شدن تمام شرایط حاکم به‌صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد تا این مسئله در زمان‌بندی مشخص به شورا واصل و درنهایت به تصویب نهایی اعضای شورای شهر قم برسد.

جلالی با اشاره به مسئله مازاد بر درآمد سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در مورد لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: باید سیستم مالیات بر درآمد این سازمان به‌درستی سنجیده شده و ابهاماتی در زمینه مازاد بر درآمد بر آن حمل نشود.

وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف، واگذاری و تفویض اختیار اراضی 32 و 48 هکتاری به شهرداری قم تعاملات مقدماتی با مسئولان استان و مسئولان وزارت خانه انجام‌گرفته و امید می‌رود به‌زودی ماهیت کامل آن مشخص و نهایی شود.

عضو شورای شهر قم نیز لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان را مورد توجه قرار داد و  عنوان کرد: حقیقت این بوده که هیچ‌کدام از این قبیل آموزشگاه درآمدزا نبوده و توانایی تأمین هزینه‌های جاری و دریافت گواهی‌های دائم را ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر ابراز کرد: مشکلات و گرفتاری‌های موجود در شهر قم در زمینه ترافیکی و حمل‌ونقلی با ادامه روند موجود در این سازمان بهتر از این نشده و بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر باید از این وضعیت انفعال و محدودیت خارج‌شده و به‌صورت کلی و کلان برای ساماندهی شهر قم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر انجام دهد، وزارت راه و شهرسازی باید اختیار ساماندهی کمبودهای شهری را به این سازمان دهد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com