کد خبر ۶۷۹۰۹ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۳
عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد؛

توجه به پروژه‌های کلان اطراف حرم حضرت معصومه(س)

عضو شورای اسلامی شهر قم از سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر خواست به جای ترمیم بافت تاریخی به اجرای پروژه‌های کلان در اطراف حرم اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن محرری در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم که شامگاه دوشنبه برگزار شد اظهار داشت: عملکرد سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با رسالت ذاتی‌اش فاصله دارد و امروز عمده فعالیت‌های این سازمان بهسازی مناطق تاریخی قم شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: عمده فعالیت برای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر رسیدگی به بافت فرسوده اطراف حرم است اما چنین اقداماتی هم اکنون از سوی این سازمان صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: بهسازی بافت تاریخی قم باید از سوی اداره کل و راه و شهرسازی استان قم صورت گیرد که هم اکنون این کار را سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر انجام می‌دهد.

محرری تأکید کرد: سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر باید به اقدامات کلانی دست بزند که از جمله آن ساماندهی به قبرستان نو و میدان شهید مطهری است که این امر مورد انتظار مردم است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که شهرداری می‌بایست برای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر مأموریت‌های جدید در سال ۹۸ تعریف و از ظرفیت این سازمان در اجرای پروژه‌های عمرانی اطراف حرم استفاده کند.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر نیز در این خصوص اظهار داشت: سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از انجام اقدامات تاریخی همچون کف سازی برخی از مناطق باید دست بردارد در مرکز شهر وارد پروژه‌های اساسی شود.

این عضو شورای شهر می‌گوید هر روز با سؤالات فراوان مردم مواجه هستیم که تا چه زمان باید برای ساماندهی میدان شهید مطهری که مشکلات متعددی در رفت و آمد مردم ایجاد کرده، صبر کنیم و چرا شهرداری اقدام خاصی در این زمینه صورت نمی‌دهد.

وی به شهردار قم توصیه کرد به انتظار بهتر شدن وضعیت، اجرای این پروژه را به تأخیر نیندازد و برای وضعیت نابسامان میدان شهید مطهری و قبرستان نو از همین امسال برنامه‌ریزی داشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com