کد خبر ۶۷۹۱۰ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۱
معاون استاندار قم

پایانه صادرات سنگ در قم راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار قم گفت: برای توسعه و رونق صنعت سنگ استان لازم است تا پایانه صادرات سنگ راه‌اندازی شده و واحدهای تولیدکننده سنگ به نمایشگاه‌های این صنعت در استان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای صادرات و رونق صنعت سنگ استان برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد.

وی با انتقاد از وضعیت توسعه صنعت سنگ استان افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه بیش از سه سال از تأسیس خوشه سنگ استان می‌رود اما هنوز صادرات و پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در این بخش در استان رخ نداده است.

معاون استاندار قم گفت: در سال 96 کمتر از 1 درصد از کل صادرات استان مربوط به صادرات صنعت سنگ بوده که نشان می‌دهد باید آسیب‌شناسی‌های درستی از این وضعیت نگران‌کننده در قم صورت بگیرد.

غضنفری با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی پایانه صادرات سنگ در استان عنوان کرد: برای توسعه و رونق صنعت سنگ استان لازم است تا پایانه صادرات سنگ در استان راه‌اندازی شده و واحدهای تولیدکننده سنگ به نمایشگاه‌های این صنعت در استان تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات کم‌آبی و اقلیم خشک استان باید به دنبال تغییر الگوی کشت در استان و توسعه کشت گلخانه‌ای در استان باشیم، در حال حاضر الگوی پایلوت کشت در بخش کشاورزی در استان قم در حال اجرا است، اجرای الگوی کشت صرفاً به دلیل بهره‌وری بیشتر در آب انجام‌شده و نباید سبب کاهش حقابه های استانی شود.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم نیز تأکید کرد: باید برای توسعه صنعت سنگ استان از اعزام تیم‌های صادراتی و اقتصادی این بخش به کشورهای خارجی و نمایشگاه‌های بین‌المللی استقبال شود.

صادق معصومی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در بخش صنعت سنگ عنوان کرد: برای توسعه و ترقی این صنعت در استان قم باید از راه‌اندازی پایانه صادراتی حمایت شود، در حال حاضر 240 واحد سنگ‌بری در استان قم مشغول فعالیت است.

وی بیان کرد: خوشه سنگ یکی از خوشه‌های مهم اقتصادی استان قم است، متأسفانه به دلیل کمبودها و مشکلات موجود هنوز از ظرفیت‌های عظیم این صنعت در استان به نحو شایسته‌ای استفاده‌نشده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com