کد خبر ۶۷۹۱۸ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷

10900 شغل در استان قم ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری قرارداد دو هزار و 410 سرمایه گزاری استانی منعقدشده و برای 10هزار و 901 نفر اشتغال ایجادشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در کارگروه اشتغال که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و رونق اشتغال سیاست و هدف نخست استان قم است.

بازآفرینی بافت‌های فرسوده رویکرد اصلی شهرداری قم در هسته مرکزی شهر است105 هزار هکتار از اراضی استان قم به کانون گردوغبار تبدیل‌شده استاختیار اراضی 32 و 48 هکتاری شهرک پردیسان به شهرداری قم واگذار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به عملکرد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم افزود : با 265 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع استان قم در سال جاری برای دو هزار و 146 نفر اشتغال ایجادشده است.

مصطفی کاویانی با اشاره به ظرفیت‌های بخش گردشگری استان در ایجاد اشتغال تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری در زیرمجموعه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای دو هزار و 801 نفر در قم ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در قم عنوان کرد: جلسات کارگروه اشتغال لازم است که هر دو هفته یک‌بار تشکیل شود تا به مسائل اشخاص رسیدگی شود، در تبصره ماده 18 در مشاغل روستایی انعقاد قرارداد یک میلیارد تومانی در روزهای اخیر شکل‌گرفته و قم رتبه سوم کشوری را در این زمینه به دست آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته‌شده از ابتدای سال جاری در استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون قرارداد دو هزار و 410 سرمایه گزاری منعقدشده و برای ده هزار و 901 نفر اشتغال ایجادشده است.

کاویانی ادامه داد: توجه و توسعه اشتغال پایدار روستایی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های مهم اقتصادی اشتغال‌زایی استان قم در سال جاری بوده که پیش‌بینی‌هایی نیز برای آن رد سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به عملکرد خوشه‌های اقتصادی استان ابراز کرد: استان در سال جاری در بخش خوشه‌های اقتصادی و اشتغال آفرین عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com