کد خبر ۶۷۹۳۴ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷
سرپرست استانداری قم مطرح کرد

دوره آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین جوان در قم برگزار می‌شود

هاشمی گفت: زمان دوره آموزشی برای زوجین پیش از ازدواج در استان به ۶ ساعت رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال و رصد جمعیت استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به لزوم توجه به آمارگفت: پایه توسعه هر کشوری آمار است و از جمله وظایف دهیاران اطلاع رسانی در خصوص ثبت وقایع حیاتی است.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد کاهش آمار ولادت، افزایش وفات،کاهش ازدواج و افزایش طلاق در استان قم بودیم، وزارت کشور بحث توجه به آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار دارد و در این راستا دوره‌های آموزشی برای زوجین پیش از ازدواج در استان قم برگزار می‌شود و اعتباراتی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

هاشمی استان قم را یک استان مذهبی دانست وبیان کرد: شهر قم ام القرای جهان تشیع است و باید آمار آسیب‌های اجتماعی در این شهر هر کمتر از هر شهر دیگری باشد، باید دلایل آمار بالای طلاق در شهر قم مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم این آمار را در این شهر کاهش بدهیم.

سرپرست استانداری قم اضافه کرد: زمان دوره آموزشی برای زوجین پیش از ازدواج در استان قم به ۶ ساعت رسیده است و هر چه که بتوانیم آمار طلاق را در قم کاهش بدهیم، در کم کردن آسیب‌های اجتماعی تاثیر دارد.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی نام‌ها در استان قم مربوط به نام‌های علی و فاطمه و زهرا و زینب است و نام‌های مذهبی در اولویت مردم استان است، از جمله وظایف والدین نامگذاری نیک برای فرزندان است.

سرپرست استانداری قم یادآورشد: باید آمار در استان به صورت به روز باشد، البته نباید صرفا به ثبت آمار اکتفا کنیم و باید کار تحلیلی بر روی آمار صورت بگیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com