کد خبر ۶۷۹۳۶ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰

پیوند با صنعت محور فعالیت‌های مراکز علمی کاربردی قم است

در دیدار اساتید و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری با امام‌جمعه قم بر پیوند و کاربردی شدن مهارت‌ها و دانش‌های مراکز علمی کاربردی با مراکز صنعتی و تولیدی تأکید شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دیدار صمیمانه اساتید و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری قم با آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه قم که سالن جلسات جامعه مدرسین قم برگزار شد.

در این دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور مرکز نوآوری گردشگری در دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در راستای گسترش فضای کارآفرینی ایجاد شد.

رسته‌‌های کارآفرینی گردشگری و فرش دستباف قم تقویت می‌شود10900 شغل در استان قم ایجاد شدپایانه صادرات سنگ در قم راه‌اندازی می‌شود

4 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی قم مشغول تحصیل هستند

 وی افزود: ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی قم با مراکز مهارت‌آموزی سایر دستگاه‌ها باهدف افزایش سطح مهارت‌آموزی دانشجویان صورت گرفته است.

نادری عنوان کرد: در مراکز جامع علمی کاربردی علاوه بر برنامه‌های درسی، برنامه‌های عملی نیز برای دانشجویان تبیین شده است که طی دوره‌های کارآموزی و کارورزی فرامی‌گیرند و بر این اساس توانایی آنان برای توسعه کسب‌وکار بالا می‌رود.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از 900 مرکز فعال در سطح کشور دارد که در مهرماه سال جاری 500 مرکز از این مراکز پذیرش دانشجو داشته‌اند.

نادری با بیان اینکه 400 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی کاربردی سراسر کشور در حال تحصیل هستند گفت: در قم 18 مرکز جامع علمی کاربردی وجود دارد که حدود 4 هزار نفر در این مراکز مشغول تحصیل هستند، همچنین دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی حدود 10 درصد جمعیت کل دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی از تأسیس کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای شغلی به دانشجویان به‌صورت رایگان و سایر متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی ضمن حضور دانشجویان مراکز جامع علمی کاربردی در مناطق محروم و روستایی، به روستاییانی که نیاز به مشاوره شغلی دارند نیز در قالب این طرح خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود و این طرح همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم اذعان کرد: جوانان باید بدانند که مسیر شغل یابی تنها دانشگاه نیست و فراگیری مهارت‌های شغلی می‌تواند در فراهم کردن زمینه اشتغال فردی و حتی اشتغال‌زایی برای دیگران مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه 400 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی کاربردی سراسر کشور در حال تحصیل هستند گفت: دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی حدود 10 درصد جمعیت کل دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند، همچنین در قم 18 مرکز جامع علمی کاربردی وجود دارد که حدود 4 هزار نفر در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

پیوند با مراکز صنعتی سیاست اصلی دانشگاه علمی کاربردی قم است

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم نیز در ادامه این دیدار، گفت: بحث کارآفرینی به‌عنوان مأموریت ویژه برای دانشگاه جامع علمی کاربردی تعیین‌شده است که محوریت حرکت توجه بر کارآفرینی باشد و دانشجویان نیز بر همین اساس مطالب را فراگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری گردشگری در دانشگاه جامع علمی کاربردی قم برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است تا بتوان فضای کارآفرینی را در این عرصه را گسترش داد.

ملایی اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی شهرداری قم بر اساس سند برنامه‌ای که از پیش طراحی و تبیین شده است فعالیت‌های خود را پیش می‌برد، در این برنامه سعی شده است برنامه‌های فرهنگی، اخلاقی، تهذیبی و رفتاری بر مباحث علمی مقدم داشته شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه در راستای آمیختن هر چه بیشتر علم و صنعت، تلاش در راستای پیوند عمیق با مراکز کارآفرینی و صنعتی در دستور کار است گفت: پیوند مراکز علمی با خانواده‌های شهدا، بازدید از پروژه‌های مختلف استانی و غالب کردن فضای بانشاط فرهنگی بر فضای علمی ازجمله فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی قم طی سال‌های اخیر است.

ملایی اذعان کرد: در مراکز علمی و کاربردی همواره سعی می‌شود در مسیر علم، اخلاق و عمل به‌صورت هماهنگ گام برداشته شود؛ دانشجویان مراکز جامع علمی کاربردی نیز همیشه ثابت کرده‌اند که در زمینه‌های علمی و عملی موفق عمل می‌کنند.

توقعات نابه جای شغلی در بین فارغ‌التحصیلان کنار گذاشته شود

‌آیت‌الله حسینی بوشهری نیز در این بخشی از دیدار، ابراز کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید بعد از اتمام دوران تحصیل بتوانند مهارت‌ها و دانش‌های فراگرفته شده را به در جامعه و در قالب اشتغال‌های مولد به کار بگیرند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اگر بسیاری از توقعات نابه جای شغلی در دستیابی به‌مراتب بالایی شغلی و جایگاه‌های اجتماعی در کشور از بین برود امید می‌رود بخش قابل‌توجهی از مشکلات کنونی کشور نیز در بخش تولید و اشتغال کمتر شود.

وی با اشاره به جایگاه علم‌اندوزی در منطق اسلام خاطرنشان کرد: اسلام برای مقوله علم و دانش ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل است، مراکز علمی کشور باید با جدیت و همت در مسیر علم‌آموزی مردم قدم بردارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com