کد خبر ۶۷۹۳۷ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰

امام جمعه قم: توقعات نا‌به‌جای شغلی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمتر شود

امام‌جمعه قم گفت: اگر بسیاری از توقعات نابه‌جای شغلی در دستیابی به‌مراتب بالایی شغلی و جایگاه‌های اجتماعی در کشور از بین برود امید می‌رود بخش قابل‌توجهی از مشکلات کنونی کشور در بخش تولید و اشتغال حل شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار صمیمانه با اساتید و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: باید  راه‌های ورود دانش آموزان به دانشگاه‌ها راحت‌تر شود.

وی افزود: حقیقت این بوده در کشورهای متمدن دنیا مسیرهای ورود دانش آموزان به سطح مراکز علمی و دانشگاهی بسیار ساده و راحت است، در کشور باید سازوکاری اندیشیده شود که راه ورود به دانشگاه تنها در کنکور سراسری خلاصه نشود.

انتقاد معاون استاندار قم از روند تخریب باغات و افزایش حاشیه‌نشینی در قمروند ثبت ازدواج در قم سیر نزولی به خود گرفته استرسته‌‌های کارآفرینی گردشگری و فرش دستباف قم تقویت می‌شود

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید برای بعد از اتمام تحصیلات و فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان تدبیر اساسی اندیشیده شود، دانشجویان تا قبل از فارغ‌التحصیل شدن مسیرهای دشواری را پشت سر گذاشته و بعدازآن انتظار دست‌یابی به شغلی متناسب با رشته تحصیلی خوددارند.

امام‌جمعه قم با اشاره به درخشش‌های دانشجویان ایرانی در المپیادهای بین‌المللی گفت: باوجود تمام سختی‌های موجود دانشجویان ایرانی در المپیادها و جشنواره‌ای علمی مختلف دنیا همواره خوش درخشیدند.

وی بیان کرد: دانشجویان ایرانی با موفقیت در برخی رشته‌های علمی حیرت جهانیان را برانگیخته‌اند، دانشجویان باید در کنار علم‌آموزی زمینه‌های شکوفایی اخلاقی و تعالی خود را نیز مورد توجه قرارداد و مسئولان دانشگاه نیز به این امور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

‌آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید بعد از اتمام دوران تحصیل بتوانند مهارت‌ها و دانش‌های فراگرفته شده را به در جامعه و در قالب اشتغال‌های مولد به کار بگیرند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اگر بسیاری از توقعات نابه‌جای شغلی در دستیابی به‌مراتب بالایی شغلی و جایگاه‌های اجتماعی در کشور از بین برود امید می‌رود بخش قابل‌توجهی از مشکلات کنونی کشور نیز در بخش تولید و اشتغال کمتر شود.

وی با اشاره به‌جای گاه علم‌اندوزی در منطق اسلام خاطرنشان کرد: اسلام برای مقوله علم و دانش ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل است، مراکز علمی کشور باید با جدیت و همت در مسیر علم‌آموزی مردم قدم بردارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com