کد خبر ۶۷۹۵۵ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶

روحانیت برای مقابله با ‌‌آسیب‌های اجتماعی‌ گام بردارد

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: روحانیت باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند وارد شده و برای مقابله با این آسیب‌ها گام بردارند و از روحانیت انتظار می‌رود در زمینه آسیب های اجتماعی حرفی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت الله علیرضا اعرافی در گردهمایی سراسری مدیران سازمان تبلیغات اسلامی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با اشاره به ارزش و جایگاه تبلیغ در دین اسلام اظهار داشت: تبلیغ دین و هنر ارشاد و فن دستگیری خلق و هدایت آنها به سوی خدا از آن بالاتر است تا برای آن پاداشی مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ دین دارای بالاترین ارزش است و پایین آوردن ارزش تبلیغ اقدام نادرستی است،تصریح کرد: مبلغین و طلابی که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می کنند نزد خداوند اجر و پاداش بسیار بالایی دارند که باید قدر این عزیزان را بدانیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: 18 سال پیش مقام معظم رهبری من را فراخواندند و ریاست مرکز اسلامی را به من سپردند و فرمودند که در قم است و می توانید به درس خود برسید که من به ایشان فرمودم یک ماه مطالعه کرده و منشوری ارائه می دهم.

امام جمعه قم بیان کرد: منشوری که 18 سال گذشته تهیه کرده و خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادم نقشه راه جامعه المصطفی بود و این مرکز علمی و دینی موفقیت های بسیار خوبی به دست آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر رویکرد پژوهشی وجود نداشته باشد هیچ گاه موفق نمی شویم، پژوهش و مطالعه در حوزه های بنیادی و کاربردی امری مهم است که البته باید مطالعات درست و با مبنا باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزه تبلیغ نیازمند ابتکار و نو شدن است، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مستمر یکی دیگر از ویژگی های موفقیت در فعالیت‌هاست و باید آسیب شناسی و نقد مستمر داشته باشیم  و از نظرات دیگران بهره مند شده و این موضوع انسان را به سمت ابتکار و خلاقیت می برد.

وی با اشاره به راه های موفقیت در زمینه تبلیغ دین افزود: رها شدگی و پراکندگی و همچنین شبکه سازی و فعالیت های خسته کننده برای موضوع تبلیغ مناسب نیست و این موضوع افراط و تفریط در امر تبلیغ دین است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: کادرسازی و نیرو پروری یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران استانی سازمان تبلیغات اسلامی باشد چون این اقدام زمینه آثار و برکات قابل توجهی می شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: تجارب بسیار سنگین و مناسبی در زمینه منبر داریم، غربی ها با دو کار اقدام به نوشتن نظریه می کنند و منشاء تحولات می شوند، ما این همه تجربه داریم که باید از آن برای پیش برد اهداف خود استفاده کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به آسیب های اجتماعی کشور بیان کرد: روحانیت باید در زمینه آسیب های اجتماعی که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند وارد شده و برای مقابله با این آسیب ها گام بردارند و از روحانیت انتظار می رود در زمینه آسیب های اجتماعی حرفی داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنر و ادبیات و نشاط مشروع و کار ساز در دستگاه تبلیغی بسیار مهم است، یک سرود زیبا جامعه را متحول می کند و اگر آموزش و پرورش برای هنر وادبیات سرمایه گذاری کند متحول می شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه 21 انجمن علمی در استان قم وجود دارد،خاطرنشان کرد: 90 درس خارج در استان قم شناسایی شده و هیئتی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد که 20 درس رسمی شده ‌و امتیازات سطوح عالی و درس خارج به طلاب داده می شود.

وی با بیان اینکه 10 هزار طلبه سطح عالی در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند، گفت: حضور طلاب در دانشگاه ها دارای مزیت هایی است  که باید از این فرصت در راستای ترویج معارف دینی استفاده کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com