کد خبر ۶۷۹۵۹ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰

آغاز به کار کنفرانس بین المللی توسعه پایدار،عمران و بازآفرینی شهری در قم /انتقاد شهردار قم از گسترش نماهای رومی درکشور

هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری در سالن همایش‌های بین المللی شهرداری قم آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آغاز به کار هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری؛دبیر اجرایی این همایش گفت: 200مقاله داخلی و خارجی به این همایش رسیده است.

قاری قرآن اضافه کرد: میهمانانی از کشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا در این همایش حضور دارند که در مدت دو روز با برگزاری پنل ها و میزگردهای تخصصی، مباحث مرتبط را بحث و بررسی می کنند.

شهردار قم در مراسم افتتاح این کنفرانس، به چالش های کلیدی شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: تغییر نگرش مردم به شهرها که سبک زندگی شهری را از اسلامی به غربی تغییر داده است از مهمترین این چالش ها است.

دکتر سقائیان نژاد گسترش لژنشینی و بافت های فرسوده را از دیگر چالش های شهرنشینی در عصر حاضر برشمرد.

شهردار قم با اشاره به ماموریت نظام اسلامی بر پایه ریزی تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: معماری سنتی ایران درون گرا است و به همین علت باعث احیای هویت اسلامی و ایرانی می شود.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی و زاغه نشینی نتیجه گسترش شهرنشینی است و این پدیده ها نشانه توسعه ناپایدار است.

شهردار قم مولفه های یک تمدن را معماری شهری، محیط زیست، بهینه سازی مصرف انرژی، اقتصاد شهری و بسیاری از مولفه های دیگر توصیف کرد و گفت: زیربنای تمدن نوین اسلامی، تزکیه، پاکی و معنویت است که با تمدن غربی کاملا متفاوت است.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه معماری غربی برون گراست، از گسترش نماهای رومی در کشور انتقاد کرد و گفت: این امور با فرهنگ اسلامی تجانس ندارد و نمی تواند موجب پایه ریزی تمدن نوین اسلامی شود.

دکتر سقائیان نژاد در عین حال بیان کرد: ما علی رغم استفاده از دستاوردهای جدید تمدنی بر حفظ هویت اسلامی خود معتقد هستیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com