کد خبر ۶۷۹۸۵ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶
آنچه در خطبه های نمازجمعه استان مطرح شد:

برجامی که پوشک را وارد بحران کرد/پناه بر خدا، به اندازه کوه دنا دروغ می گوییم

ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

خطیب جمعه یاسوج:پناه بر خدا به اندازه کوه دنا دروغ می گوییم

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: چیزی که منجی واقعی است و باعث نجات می شود تقوا است، برخی برای اعمالشان عبوث و سرافکنده هستند و چهره ای همراه با غصه و اندوه خواهند داشت، چهره هایی نیز با طراوت و خوشحال در آن دنیا صحنه ملاقات کردن اعمال خود هستند برخی در بهشت برین قرار دارند و در آنجا بر خلاف این دنیا که سخنان یاوه، دروغ، تهمت و بدبینی است در آنجا خبری از آنها نیست.


امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: در برابر چشم و اندیشه خود باید در سرای دیگر جوابگو باشیم، تا از مسئله ای مطمئن نیستیم نباید آن را بر سر زبان بیاوریم، در آن دنیا باید پاسخگو باشیم آنجا دیگر خشکسالی و قحطی وجود ندارد، نشاط و جوانی اش و نعمت هایش همیشگی بوده و قطع شدنی نیست و هیچکس ممانعتی به وجود نمی آورد در آن دنیا قدح هایی کنار جوی های روان و زلال است بهشتی است که خداوند وعده داده است.


وی بیان کرد: چه کسی است که در وعده او جای تردید و خلافی نیست، این وعده ،وعده خداوند است و تخلف در آن نیست، ربا، حرام، حق یتیم، حق دیگران در دارایی و زندگی فرد با تقوا وجود ندارد و از راه حلال آن را به دست آورده است.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: در بهشت نهرهایی از شیر روان وجود دارد، در آن دنیا فساد راهی ندارد امروز می روی می بینی یک پنیر نصفش خالی است در آن دنیا دست کارخانه داری نیست که در آن تقلبی وجود داشته باشد.

 


امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: عسل خالص کوه دنا؛ پناه بر خدا به اندازه کوه دنا دروغ می گوییم، نصفش شکر است، در بهشت خدا هیچ آلودگی وجود ندارد عسلی که خداوند گفته است در آن شفا است در بهشت وجود دارد مغفرت و رضوان و خوشنودی خداوند از همه این چیزها بالا تر است.


وی عنوان کرد: رضوان و خوشنودی خدا نسبت به بندگانش با بقیه نعمت های بهشتی قابل سنجش نیست، آب جوشان نیز در جهنم است که وقتی آن را می نوشند احشام آنها قطعه قطعه می شود نقد خوب است که بعضی از روزهایمان را به تلاوت قرآن اختصاص دهیم.


حجت الاسلام موسوی اعظم در خبطه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت می بینیم که بعد از مدت ها آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند اما برای کسی احترام قائل نیستند و مردم مظلوم یمن چگونه مورد ظلم قرار می گیرند، خبیث ترین افراد در تاریخ این وهابی ها هستند که برای هیج چیزی احترام قائل نیستند و بیشترین تلاش را دارند که شیعیان و امام حسین (ع) را از هم جدا کنند و کشتن شیعه را رستگاری خودشان می دانند.


وی ادامه داد: بیش از ۸۵ هزار کودک با گرسنگی جان خود را از دست داده اند مردم این جنایت ها و ظلم و ستم ها را می بینند، کاش همه دنیا تمامی مردم مظلومان یمن را مورد بررسی قرار می دادند و بعد بقیه جنایت ها را بررسی می کردند.


امام جمعه موقت یاسوج به میلاد امام حسن عسکری اشاره کرد و گفت: ایشان  ۸ ربیع الثانی متولد شدند از دوران امام رضا(ع) تا دوران امام جواد(ع) و امام هادی (ع) محاصره عجیبی به وجود آمد و می خواستند به محض تولد ولی عصر ایشان را شهید کنند اما اراده خداوند بر این بود این کره خاکی را از آنِ منجی واقعی قرار دهد دشمنان پیوسته امام حسن عسکری را مورد محاصره قرار می می دادند امامان یکی بعد از دیگری نائب و وکلایی داشتند، در دوران غیبت صغری ۴ نفر مستقیم نایب امام شدند و در غیبت کبری نائبانی نیز هستند.


حجت الاسلام موسوی اعظم ادامه داد: رحلت جانسوز حضرت معصومه(س) را در پیش داریم ایشان را در یک سفر مسموم کردند، حضرت معصومه وارد قم شد و در آنجا بعد از ۱۷ روز از دنیا رفتند و در آنجا دفن شدند.


امام جمعه موقت یاسوج در پایان گفت: یک نکته در این میان قابل تامل است که می گفتند ما ایشان را چگونه دفن کنیم یک مرتبه دو سوار امد یکی وارد قبر شد و یکی جسد مطهر را به وی داد بعد از خاکسپاری دیدند دو سوار رفته اند؛ از حضرت معصومه پرسیدند چرا قم را انتخاب می کنید گفتند چون قم محل تجمع شیعیان خواهد بود.

 

*********************

خطیب جمعه گچساران: برخی می خواهند به بهانه تحریم ها خود را تسلیم دشمن کنند

 

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به دیدار جمعی از خانواده های معزز شهداءبا رهبرمعظم انقلاب،اظهارکرد:مقام معظم رهبری در فرازی بیان فرمودندکه روحیه و اعتقاد جوان مومن انقلابی است که ما را مثل کوه درمقابل حوادث نگه می دارد.


وی افزود: امروز جمع زیادی از جوانان مدام به مسئولین و مقام معظم رهبری بیان می کنند که آماده شهادت هستند و می گویند اجازه بدهید هرنقطه ای از عالم از اسلام و مسلمین دفاع کنیم؛حضرت آقا نیز در این دیدار نکته تلخی بیان فرمودندکه برخی عناصر انقلابی از راه برگشتند و برخی از کسانی که زمانی جزو نیروی های انقلاب بودند از راه برگشتند و انقلاب ریزش هایی هم داشت.


حجازی گفت:مقام معظم رهبری باز فرمودنداما چند برابر هم رویش در طول مسیر انقلاب داشتیم و امروز پس از چهل سال جوانان مومن انقلابی که دفاع مقدس را ندیدند ،اما وسط میدان می روند و آماده شهادت هستند؛نقشه آمریکا لو رفت و می خواهند به کمک تحریم و کارهای ضد امنیتی در ایران اختلاف و جنگ داخلی ایجاد کنند و به نوعی در درون کشور اختلاف ایجاد کنند.


خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:گروهی می خواهند به بهانه تحریم ها خود را تسلیم دشمن کنند درحالی که خواست دشمن این است که اختلاف ایجاد کند و به نوعی جنگ داخلی راه بیاندازد،می گفتند ایران در سال 97تابستان داغی خواهد داشت و چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید.


حجازی اظهارکرد:آن ترامپ احمق گفته بود که اجازه نخواهیم داد که ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را لمس کنند،که به کوری چشم دشمنان ملت ایران چهلمین سالگرد انقلابش را با شکوه هرچه تمام تر برگزار خواهد کرد.


امام جمعه گچساران افزود:امسال با عنایت امام زمان(عج)جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باشکوه تر برگزار خواهد شد و به همین دلیل ستادی در کل کشور تشکیل شد که همه مسئولین و ملت در این ستاد سهیم و دخیل هستند و حلقه اتصال بین مردم و مسئولین این ستاد است که جشن 22بهمن امسال با عظمت و شکوه خاصی برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که همه بایدحواسشان را جمع کنند و ممکن است آمریکا در سال 97جنجال کند و نقشه هایش را برای سال 98و نیز بحث انتخابات دنبال کنند و تلاش کنندکه ناامنی و مانند سال 88فتنه ایجاد کنند.


حجازی بیان کرد:این جنایتی که آل سعود برای اشغال گری یمن انجام می دهند به ضرر خودشان تمام می شود ، نزدیک 4سال است که مردم یمن در شرایط بسیاری سختی به سر می برند و حضرت آقا فرمودندکه خادمین حرمین شریفین باید حامی و یاریگر مظلوم در مقابل ظلم دشمنان باشند که متاسفانه عکس این قضیه صورت گرفته است.


خطیب جمعه گچسارن در ادامه با اشاره به 25آذرماه ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام اظهارکرد: این روز بزرگ و خجسته را خدمت همه نمازگزاران ،ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.


حجازی درادامه با اشاره به وفات حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد:روز 27آذرماه جاری وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت ،حضرت معصومه سلام الله علیهاست که نکات مهمی است و لازم است بدانیم که حضرت فاطمه معصومه(س) مقام بزرگی دارند و به روایتی زیارت قبر این کریمه اهل بیت همانند زیارت قبرحضرت فاطمه زهراسلام الله علیهااست.

 

*********************

خطیب جمعه لیکک: وقوع بحران پوشک و رب گوجه در کشور از خسارات برجام بود
 


نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی،به تبیین راهکارهای ازدواج آسان پرداخت.


حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:بنا بر احادیث و روایات ائمه معصومین هر کس خانمی را به قصد ندادن مهریه عقد کند،این فرد نزد خداوند متعال زنا کار محسوب می شود.


وی افزود: مهریه بالا باعث کینه و کدورت میان زوجین می شود.


حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:اگر با زور ریش سفیدان و خانواده ها مهریه سنگین ثبت شد،در صورت بخشش مهریه عذاب قبر ندارد و ثواب هزار شهید برای او ثبت می شود.


وی خاطر نشان کرد:همچنین زوجین می توانند با رضایت طرفین و مراجعه به دفاتر ثبت مهریه خود را کاهش دهند.


امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت:به فرمایش رهبر انقلاب باید وضعیت کشور مدیریت شود تا میدان برای دشمنان باز نشود.


حجت الاسلام افروغی گفت:استکبار و در راس آنها آمریکا هیچ غلطی نمی کند و اگر هم کاری از دست آنها بر آید به دلیل حمایت عده ای غرب گرای داخل کشور است.


امام جمعه شهر لیکک افزود:ما در برجام توان هسته ای خود را کاهش دادیم که خسارت سنگینی بود.


وی گفت:برجامی که با آن بحران رب گوجه و پوشک در کشور شکل بگیرد،قطعا خسارت بار بود.


خطیب جمعه شهر لیکک با بیان اینکه علت وحشت استکبار و ایادی آن در منطقه به دلیل توان موشکی ماست، ادامه داد:ایران نباید تحت هیچ شرایطی بر سر توان موشکی خود مذاکره کند.
 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com