کد خبر ۶۸۰۱۲ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:‌

پژوهشگران حوزوی نیازمند حمایت مسئولان هستند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید امکانات و فضاهای مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد و حمایت از پژوهشگران در دستور کار حوزه باشد تا پژوهش رشد کند.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جایگاه حوزویان را در تولید دانش دینی مطرح کند و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران می‌تواند مشوقی برای نو قلمان باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مسئولان حوزه علمیه باید به آن همت گمارند این است که آموزش ما در حوزه امروز پژوهش محور نیست و باید سیاست حال و آینده حوزه ما سیاست آموزش پژوهش محور باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: هر جامعه‌ای شاخص توسعه یافتگی آن بر اساس کارهای پژوهی است که انجام می‌دهند، باید امکانات و فضاهای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد و حمایت از پژوهشگران در دستور کار حوزه باشد تا پژوهش رشد کند.

تولید ادبیات حوزه اجتهاد معطوف به قانون از جمله اهداف مرکز پژوهش‌های مجلس استافتتاح مرکز مشاوره پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در هفته پژوهش19 پژوهش‌سرای دانش آموزی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید تسهیلات لازم در اختیار کسانی که آثار فاخری برای نشر دارند قرار داه شود تا آن را منتشر کنند، عنوان کرد: پژوهش فعالیتی دقیق، منطقی و منظم است و برای کشف حقایق و دست یابی به دانش‌های نو و حل مسائل بر زمین مانده و این منظر بسیار اهمیت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در حوزه با نگاه تردید می‌نگرند و حوزه را دچار یک نوع رکود می‌دانند باید در این نمایشگاه حضور پیدا کرده تا رونمایی از حدود 200 اثر جدید دفتر تبلیغات که بخشی از دستاوردهای حوزه است را مشاهده کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: پژوهش در کنار آموزش و تدریس وجود داشته است و نقش مفسران و متکلمان برجسته و فقیهان اندیشمند و همه عرصه‌های پژوهشی نقشی بی بدیل است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ضرورت و اهمیت پژوهش در فضایی که برای جامعه ایجاد شده بسیار روشن است،افزود: رویکردی که اختصاص شده  توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی با توجه به مسئله محوری تدبیر شایسته‌ای است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com